Inköpsassistent

Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

ValueOne söker en Inköpsassistent till vår kund Pretec AB i Kungälv, norr om Göteborg. Tjänsten är till en början ett konsultuppdrag på sex månader med avsikten att övergå till en tillsvidareanställning. Har du något års erfarenhet från en liknande roll och en relevant utbildning är detta en spännande roll för dig som vill ta din Supply Chain-karriär ett steg vidare.

Pretec AB grundades 2004 och har under åren utvecklat ett gediget produktsortiment inom Berg och Tunnel, Stålbygg samt Prefab-industrin. Vi lagerför över 3000 olika artiklar, har för närvarande 59 anställda och omsatte 509 miljoner SEK år 2023. Vår mission är att vara en helhetsleverantör inom våra nisch-segment.

För att klara av att vara en helhetsleverantör har vi egen produktion inom koncernen, stora lager på plats samt systerföretag och samarbetspartners nära oss. Lager- och kontorsyta uppmäter idag 11,000 m² och försäljning sker huvudsakligen inom Sverige.

Om rollen

Som Inköpsassistent stöttar du inköpsavdelningen med administrativa inköpsuppgifter såsom offerter, beställningar, leveransbevakning, hantering av fakturor och uppdatering av masterdata. Du kommer att hålla täta kontakter med våra leverantörer i Europa och Asien och samarbeta med många intressenter i vår organisation. En spännande roll för den som precis startat eller vill starta en karriär inom Supply Chain.

Du rapporterar till företagets inköpschef.




Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har 1 – 2 års erfarenhet av inköp och gärna har en yrkesutbildning inom inköp/logistik. Du har förståelse för processerna inom operativt inköp, gärna viss erfarenhet av mekanik och av att hantera specifikationer/ritningar i samband med beställningarna. Erfarenhet av arbete i affärssystem Navision är en merit. Rollen kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Vidare sätter vi stort värde på struktur, god kommunikationsförmåga, noggrannhet och initiativförmåga.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på +46 073 152 02 78 eller 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ValueOne AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2024
  • Ansök senast: 30 september 2024

Besöksadress

Cylindervägen 12
None

Postadress

Cylindervägen 12
Nacka Strand, 13126

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024