Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Håbo kommun är en attraktiv tillväxtkommun i Mälardalen där naturen alltid finns runt hörnet, samtidigt som de större städerna i vår närhet enkelt kan nås med bra kommunikationer.

Vi jobbar ständigt med att vara en attraktiv arbetsgivare och värdesätter våra medarbetares bidrag till verksamheternas utveckling.

Välkommen till Sveriges viktigaste jobb i Håbo kommun!

Upphandlingsavdelningen är en central strategisk funktion som ansvarar för alla annonserade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader i kommunen.

Arbetsuppgifter
Som inköpsassistet i Håbo kommun kommer du att arbete i ett team med 1-2  andra administratörer samt 4 upphandlare och 1 upphandlingschef.  Arbetsuppgifterna är administrativt/ekonomi arbete inom e-handel, inköp/upphandling samt visst arkivarbete. Kommunen arbetar idag med systemen Visam (gamla Aditro) VismaProceedo, Kommers/Elite samt Ciceron. Arbetsuppgifterna är en förstärkning på grund av arbetsanhopning.



Utbildning
Utbildning inriktning ekonomi/administration



Kvalifikationer/Erfarenhet
Gärna erfarenhet av ekonomi och/eller administration i offentlig sektor/eller i privat sektor.

God datorvana.

Serviceinriktad. 



Tillträde
Så snart som möjligt. I första hand till 31 mars 2017.



Sysselsättningsgrad
50 %.



Lön
Enligt överenskommelse. Ange löneanspråk i ansökan.



Sista ansökningsdag
2016-12-29

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.


Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Håbo kommun Bålsta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 december 2016

Liknande jobb


29 november 2024

29 november 2024

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024