OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Befattningen som Inköpsassistent är heltid och placerad på vår produkt/inköpsavdelning där Du tillsammans med våra 4 produktchefer ser till att vår varuförsörjning fungerar samt att övriga avdelningar och kunder stöttas med nödvändig information och support.
Vi söker Dig som har ett stort engagemang för inköps- och kundtjänstarbete och som gillar mångsidiga arbetsuppgifter. Du stimuleras av att, självständigt och i team, se till att vår varuförsörjning fungerar och att både interna och externa kunder ges support. Tjänsten är placerad på vår produkt-/inköpsavdelning där Du blir en av fem kollegor. Vi uppskattar att du är ansvarsfull, har servicekänsla och att kundförståelse är naturligt för Dig. Ditt arbetssätt är noggrant och du gillar ordning och reda. Du har lika lätt att jobba självständigt som att jobba i grupp. Du är prestigelös och beredd att hugga tag i olika arbetsuppgifter som behöver lösas. Naturligtvis är Din personlighet en viktig faktor.
Placeringsort: Arlöv i Skåne.
Arbetsuppgifter
- Bevaka lagersaldon, lägga inköp och leveransbevaka.
- Boka hemtagningsfrakter, samt frakter för direktleveranser till våra kunder.
- Vårda och uppdatera artikelregister/prislistor samt annan information i våra IT-system.
- Korrekturläsa tryckmaterial för förpackningar, kataloger etc.
- Uppdatera, underhålla och rapportera till externa register avseende våra artiklar.
- Arbeta med inlistningsfiler till våra kunder.
- Arbeta med prislistor och prisunderlag
- Kommunicera internt avseende status för inleveranser av artiklar, lagersaldon m.m..
- Stötta vår kundtjänst vid behov med orderläggning och telefonsupport till våra kunder.
- Assistera våra produktchefer och vår säljavdelning i olika projekt.
Din profil
- Det är en fördel om Du har erfarenhet av inköps-/avropsarbete eller arbete på kundtjänst
- Du talar och skriver engelska.
- Du är noggrann och strukturerad och gillar att ha ordning och reda.
- Du är van vid att jobba med MS Office (Excel, Word, Power Point) och har erfarenhet av arbete i affärssystem med order/bekräftelser etc.
- Du gillar att jobba i grupp, men är lika komfortabel med att jobba självständigt.
- Det är meriterande om Du har arbetat med lagerstyrning/prognosbaserade inköp, samt om Du har erfarenhet av retail/butikssarbete.
- Det är en fördel om Du har körkort.
Miljöcenter utvecklar och marknadsför miljösmarta sortiment i ledande varumärken som gör Europas hem och trädgårdar trygga och bekväma. Miljöcenter har Norden som huvudmarknad med expansion ut i Europa. Miljöcenter är nu i en spännande tillväxtfas och vi kan garantera att tjänsten kommer bli varierad, rolig och utvecklande! Miljöcenter ingår i affärsområde Handel i Volati. Läs mer om Miljöcenter; www.miljocenter.com och Volati; www.volati.se