OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för inköp och ekonomi och känner dig redo för nästa utmaning? Då har vi rollen för dig!
Till kund i Båstad söker vi omgående en inköpsassistent.
Om tjänsten
I rollen som inköpsassistent kommer du främst att assistera inköparen i det dagliga arbetet. Faktura- och orderhantering kommer vara din huvudsakliga arbetsuppgift.
Vidare kommer du att ha dialog med så väl kollegor som leverantörer. Stor del av ditt arbete kommer ske i företagets affärssystem Jeeves, ser därför att du har god dator- och systemvana.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom inköp. Du är bra på att bygga effektiva kontaktnätverk inom och utanför organisationen.
Din personlighet präglas av målmedvetenhet, högt eget driv och att du får saker att hända. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet. Du trivs i ett arbete där du behöver vara flexibel och arbeta med prioriteringar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Fakturakontroll, ekonomi- och affärssystemet Jeeves.
• Tät kontakt med både kunder och leverantörer.
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.
Välkommen med din ansökan!