OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Vill du jobba på ett intressant högteknologiskt företag i en utvecklande miljö? Academic Work söker nu för kunds räkning en inköpsassistent till ett stort svenskt företag med ca 1200 anställda. Inom företaget finns många divisioner och avdelningar. På den avdelning där denna tjänst är placerad tillverkas avancerad elektronik för främst militära tillämpningar på land, i luften och inom marinen. Som inköpsassistent kommer du att assistera personalen på inköpsavdelningen genom att strukturera samt skriva instruktioner och rutiner. I dina arbetsuppgifter kommer också arkivering, sortering samt andra administrativa arbetsuppgifter att ingå. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Vi söker dig som har ett stort intresse av att jobba på en inköpsavdelning. Du har mycket goda kunskaper i engelska i både i tal och skrift samt behärskar Office-paketet väl, framförallt Word och PowerPoint. Det är meriterande men inget krav om du har vana av att skriva instruktioner eller rutiner sedan tidigare. Om du har erfarenhet av prestationsprogrammet Hummingbird eller liknande är det också ett plus. Som person är du självgående, social och positiv. Vi söker dig som är prestigelös och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra människor. Vidare är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och effektiv. Start: 8/1 2007 Plats: Järfälla Referens: AI14436 Låter detta intressant? Skicka in din ansökan omgående via vår hemsida. Annons publicerad: 2006-12-20
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl