OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som inköpsassistent på Lidl har du en nyckelroll hos oss, det är du som hanterar de administrativa delarna av inköpsprocessen. I rollen assisterar du våra inköpare inom det fasta sortimentet i det dagliga arbetet. Du är den som kontinuerligt uppdaterar våra informationskanaler och förser inköpare samt vårt affärssystem med rätt information om såväl produkter som leverantörer.
Du har löpande kontakter med leverantörer, förbereder underlag och kontrakt samt administrerar inköpsprocessen. En viktig del av tjänsten består av att kvalitetssäkra informationen genom att bearbeta listor och kontrollera att underlag och inmatade siffror/uppgifter stämmer. Annat som ingår är administration av skriftlig dokumentation och rapporter som skickas till moderbolaget i Tyskland, samt löpande arkivering och att ta emot inkommande samtal.
Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Du är en fullfjädrad administratör som är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha ett väl utvecklat siffersinne och tycka om att arbeta med siffror. När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att fatta egna beslut när det behövs.
Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Då vårt koncernspråk är tyska är det en förutsättning att du har grundläggande kunskaper i tyska i tal och skrift samt en vilja att lära dig språket flytande.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är ett vikariat på heltid, med tillträde 1 september 2015 t om 31 augusti 2016. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Ansök nu" som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 5 augusti 2015. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!