Inköpsassistent frukt & grönt

Arbetsbeskrivning

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud. Här skapas förutsättningar för att vi kan erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som inköpsassistent hos oss på Lidl är du navet på avdelningen! I rollen assisterar du våra inköpare inom frukt och grönt i det dagliga arbetet. Du är den som kontinuerligt uppdaterar våra informationskanaler och förser inköpare samt vårt affärssystem med rätt information om såväl produkter som leverantörer. Du har löpande kontakter med leverantörer, förbereder underlag och administrerar inköpsprocessen. En viktig del av tjänsten består av att kvalitetssäkra informationen genom att bearbeta listor och kontrollera att underlag och inmatade siffor/uppgifter stämmer. Annat som ingår är administration av skriftlig dokumentation och rapporter som skickas till moderbolaget i Tyskland, samt löpande arkivering och att ta emot inkommande samtal.

Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Du är en fullfjädrad administratör som är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha ett väl utvecklat siffersinne och tycka om att arbeta med siffror. När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att fatta egna beslut när det behövs.

Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Då vårt koncernspråk är tyska är det en förutsättning att du har grundläggande kunskaper i tyska i tal och skrift samt en vilja att lära dig språket flytande.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs ? på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Har vi väckt ditt intresse?
Då är du varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv/personligt brev via länken "Ansök nu" på vår hemsida. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du du ansöker snarast, dock senast 31 juli.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 16 juli 2015

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023