OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rusta är en detaljhandelskedja med idag 49 butiker från Haparanda i norr till Ystad i söder. Vårt huvudkontor ligger i Sollentuna, vi har också två distributionscentraler, i Nässjö och i Landsbro. Vår affärside är att ha oslagbara erbjudanden på speciellt utvecklade praktiska och trendriktiga produkter som ger mervärde åt hem och fritid. På Rusta vill vi alltid erbjuda våra kunder något nytt. Rustas inköpsorganisation står inför spännande förändringar när det gäller organisation och arbetssätt. Vi är mitt i en stark utvecklingsfas och arbetar ständigt med att utveckla och förbättra vårt sortiment och våra arbetsmetoder. [ Verktygs- och hemelsavdelningen är centrala avdelningar för Rusta med en lång historia av stark tillväxt och spännande nyheter. Båda skall nu utvecklas ett steg till och vi söker därför en kvalificerad och drivande inköpsassistent med mycket god administrativ förmåga. Du kommer att arbeta nära inköparen och ingå i ett team tillsammans med denne och en controller, lett av affärsområdeschefen. [ Rusta köper direkt av tillverkaren, framför allt i Asien men även i Europa. Du kommer att ha daglig kontakt med dessa och med våra kollegor på våra Asienkontor, så god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, på både svenska och engelska är viktigt. Du kommer att ansvara för orderläggning, produktberedning och logistik. Du kommer även att arbeta med marknadsaktiviteter och se till att rätt varor finns på plats i rätt tid i våra butiker. Tjänsten kräver god datorvana och kunskaper i Excel och Word. [ Vi söker dig som är noggrann, duktig på att planera och har hög arbetskapacitet. Vi söker främst dig med dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från liknande produktområden.