Inköpsassistent i Stockholm

Inköpsassistent i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en junior inköpsassistent inom textilbranschen som har erfarenhet av enklare administration såsom fakturahantering, dokumentation och bankbetalningar. Vill du arbeta i en administrativ såväl som koordinerande roll med internationella kontaktytor? Har du mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal såväl som i skrift och kan börja omgående på plats i Solna Strand? Har du även intresse för kläder och kanske tidigare erfarenhet eller utbildning inom det? Sök då redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Rollen är både administrativ såväl som koordinerande där du kommer få arbeta brett. 


Dina primära arbetsuppgifter:
Arbeta administrativt i form av enklare fakturahantering, bankdokumentation och bankbetalningar
Mäta kläder, ta måtten samt administrera detta
Vara mellanhanden mellan fabrik och kunderna
Hjälpa till löpande med övriga ad-hocuppgifter

I rollen kommer du arbeta i nära samarbete med en annan inköpsassistent. De arbetar idag i affärssystemet Mamut men ska byta till Fortnox.

Här välkomnas du av engagerade och stolta medarbetare i en familjär arbetsmiljö. Här arbetar alla mot samma mål och tillsammans. Företaget är en leverantör av främst arbetskläder/skyddskläder, men även fritidskläder med produktion in Bangladesh och Kina. De levererar till både svenska och internationella kunder.

Arbetstider
Heltid med start omgående till och med Mars/April med chans till förlängning. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00. Kontoret är beläget i Solna Strand.

Kvalifikationer
Det här behöver du:
• Tidigare erfarenhet av en liknande roll som inkluderat enklare administration såsom fakturering, dokumentation och bankbetalningar
• Kan starta omgående
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, i tal såväl som skrift
• Erfarenhet av inköp och/eller ekonomi ser vi som mycket meriterande, men inte ett krav.
• Det är meriterande om du har kunskaper i något affärssystem såsom Fortnox eller Mamut, dock ej ett krav.
• Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet alternativt utbildning inom textilbranschen, dock ej ett krav.

För att axla rollen ser vi att du är noggrann och engagerad i ditt arbete med ett varmt och tillmötesgående förhållningssätt. Du är en utpräglad doer som ställer upp där det behövs och kavlar gärna upp armarna. Eftersom du kommer att ha kontakt med både kunder och leverantör och det är viktigt att du är van vid och trivs med kund och leverantörskontakter. Du trivs även med att arbeta internationellt. Har du erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem, främst Fortnox eller Mamut ser vi det som en stor fördel.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-01-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 januari 2021
  • Ansök senast: 13 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


27 december 2024