Inköpsassistent i Stockholm

Inköpsassistent i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en inköpsassistent inom klädesbranschen till Base of Trade. Har du erfarenhet som inköpsassistent inom specifikt kläder eller nyexaminerad från exempelvis Tillskärakademin eller Nordiska Textilakademin? Här får du arbeta i en bred roll i ett mindre team med drivna och engagerade kollegor där alla arbetar tillsammans mot samma mål.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Base of Trade. Låter det som din nästa utmaning? Sök då redan idag! 

Ansvarsområden
I dina arbetsuppgifter som inköpsassistent på Base of Trade ingår:
• Orderhantering från A till Ö
• Leveransbevakning från order till slutleverans
• Provhantering: mått, kvalitet och struktur
• Vara mellanhanden mellan fabrik och kunderna
• Fakturering i Fortnox och bankinbetalningar
• Övrigt förekommande kontorssysslor såsom beställning av kontorsmaterial, ta emot och skicka paket samt se till att provrummet är i god ordning.
 
I rollen kommer du arbeta i nära samarbete tillsammans med två andra inköpsassistenter. Här välkomnas du av engagerade och stolta medarbetare i en familjär arbetsmiljö med 4 anställda totalt. Här arbetar alla mot samma mål och tillsammans. Base of Trade är en leverantör av främst arbetskläder/skyddskläder, men även fritidskläder med produktion in Bangladesh och Kina. De levererar till både svenska och internationella kunder.

Arbetstider
Heltid och direktrekrytering där du blir anställd hos Base of Trade. Provanställning tillämpas, därefter med möjlighet till tillsvidareanställning om båda parter så önskar.

Arbetstid: Mån-fre, kontorstider. Start omgående med med hänsyn till eventuell uppsägningstid upp mot 1 mån. Kontoret är beläget i Solna Strand.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:
• Relevant utbildning som inköpsassistent inom klädesbranschen, t ex från Tillskärarakademin eller Nordiska Textilakademin och/eller god erfarenhet som inköpsassistent med motsvarande arbetsuppgifter inom klädesbranschen.
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, i tal såväl som skrift
 
Meriterande, dock ej ett krav:
• Erfarenhet av enklare fakturahantering, bankdokumentation och bankbetalningar
• Erfarenhet av ekonomi ser vi som mycket meriterande, men inte ett krav.
• Kunskaper i Fortnox 
 
För att axla och trivas i rollen ser vi att du har ett noggrant arbetssätt och engagerad i ditt arbete. Här välkomnas du till ett litet bolag där du behöver vara en utpräglad och flexibel doer som ställer upp där det behövs och kavlar gärna upp armarna. Du är kollegan som vill hjälpa där det behövs oavsett arbetsuppgift. Det är en inställning som gör att du kommer att trivas. Eftersom du kommer att ha kontakt med både kunder och leverantörer är det viktigt att du har god social kompetens och trivs med flera kontaktytor. Du trivs även med att arbeta internationellt då många leverantörer exempelvis finns i Bangladesh och Kina.  Vidare behöver du vara noggrann och trivas med att arbeta mot korta deadlines.

Ansökan
2021-03-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Kunden önskar även ett personligt med i din ansökan. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Detta är en direktrekrytering där Randstad ansvarar för rekryteringsprocesser, vid eventuella frågor kontakta Randstad.


För information: Ronja Romano

Om företaget
Base of Trade är en arbetsplats med engagerade och stolta medarbetare. Här arbetar alla mot samma mål och tillsammans.  Vi är en leverantör av främst arbetskläder/skyddskläder, men även fritidskläder med produktion in Bangladesh och Kina. Vi levererar till både svenska och internationella kunder. Vi har vårt svenska kontor i Solna Strand där vi för närvarande sitter 4 personer

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 15 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023