OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär inom inköp och har jobbat något år som inköpsassistent? Är du driven och ansvarstagande och trivs i en miljö där det händer mycket? Är du dessutom tillgänglig för start omgående? Då har vi det perfekta uppdraget till dig! Vi söker nu för kunds räkning en inköpsassistent till ett spännande företag i Uppsala med start under september.
Här erbjuds du ett utvecklande och lärorikt uppdrag i en spännande och internationell miljö där du kommer vara en viktig resurs för avdelningen och företaget.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Rollen som inköpsassistent innebär mycket administrativt arbete och huvuduppgiften är att skapa inköpsordrar i kundens affärssystem baserat på inköpsförfrågan.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Ansvara för den operativa aspekten av bearbetning av inköpsbegäran (P.R) på inköpsorder (P.O.) för icke-leverans
- Ansvara för att skapa leverantörer i ERP-systemet och underhåll av masterdata i ERP-systemet
- Ansvara för kontors- och administrativ verksamhet
- Uppdatera priser/data i systemet
- Ansvara för databasen över obligatoriska dokument och håll denna uppdaterad
- Skapa och skicka ordrar samt följa upp dessa
- Spara alla register över inköp och arkivera dem
- Övervaka specialprocesser och kontrollera alla relaterade förfrågningar
- Ge information om leverantörer
Du kommer även ha ekonomiskt ansvar (budget, försäljning osv.) enligt QMS-1000
Arbetstider
Konsultuppdrag, start september 2021 t om mars 2022. Heltid, vardagar dagtid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning för rollen som inköpsassistent alternativt tidigare erfarenhet från yrket. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
Kunskap om tillverkning och kvalitetskrav inom läkemedels- och medicinteknikindustrin är starkt meriterande.
För att lyckas i rollen ser vi att du är bekväm med förhandlingar, har en teknisk förståelse samt en ekonomisk kunskap. Du har även en riskhantering och juridisk medvetenhet samt är van vid inköpsverktyg och olika arbetsmetoder. Som person är du driven, strukturerad och snabblärd. Du trivs med eget ansvar samt att samarbeta med din grupp, du bidrar till god stämning och ser helheten och driver arbetet framåt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Du har 1 till 3 års tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Caroline Norstedt | Konsultchef | caroline.norstedt@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044