Inköpsassistent / Inköpsadministratör

Inköpsassistent / Inköpsadministratör

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Erteco. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Det finns även chans till överrekrytering.

Om företaget:

Erteco är en av de största distributörerna av plast- och gummimaterial på den nordiska marknaden. Materialutbudet sträcker sig från bulkprodukter till mer avancerade kompositmaterial och kommer från ledande tillverkare. Ertecos ambition är att vara en aktiv och innovativ partner i kunders utvecklingsprojekt och de erbjuder sina kunder support och service gällande bland annat materialval och simuleringar. De finns representerade med kontor i alla Nordiska länder och har totalt 30 anställda, varav 11 är anställda på Stockholmskontoret. Erteco är ett etablerat och stabilt företag som expanderar och satsar nu på att anställa medarbetare inom kundsupport och administration.

Företagskulturen präglas av ett tydligt kundfokus, problemlösning och en vilja att göra affärer. Nu har du chans att vara med på en stor expansionsresa tillsammans med dem!

Arbetsuppgifter:

Som inköpsassistent arbetar du dagligen med att ta emot mail och samtal från leverantörer och stöttar dem i frågor om inköp och lager. Du hanterar ordrar, koordinerar avrop och konsignationslagermaterial. Du säkerställer löpande att orderbekräftelser stämmer överens med det inköp som gjorts och du bevakar löpande leveranser av dessa inköp för att säkerställa att allt kommer fram i tid.

Du samarbetar löpande med order och kundserviceavdelningen samt har mycket dialog med säljare och leverantörer. Du hanterar även reklamationer och leverantörsfakturor samt vanliga frågor som uppkommer i och med detta och inköp. Rollen är administrativ och du stöttar dagligen de strategiska och operativa inköparna för att tillsammans skapa ett smidigt flöde, från order till inköp och leverans av Ertecos produkter.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp och logistik
• Minst 2 års erfarenhet av liknande uppgifter inom inköp och administration
• Erfarenhet av att ha telefon och mail som arbetsredskap
• Goda kunskaper i officepaketet och god datorvana, meriterande om du arbetat i Visma
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Andra nordiska språk är meriterande.

Som person är du ansvarstagande och självgående, där du uppskattar att kunna driva ditt arbete framåt. Du gillar att jobba med administrativa uppgifter och har alltid ett strukturerat och noggrant arbetssätt med stort fokus på att leverera god service. Du har i och med din erfarenhet skaffat dig affärsmässigt och analytiskt tänkande där du agerar problemlösare på kreativa sätt. Du ser dig själv som en flexibel person som gärna samarbetar med andra på ett prestigelöst sätt. Vidare trivs du med att arbeta i ett team och bidra vtill en positiv stämning på jobbet och du gillar sociala sammanhang.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: inköp, inköpsassistent, inköpsadministratör, administratör, orderhantering

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2021
  • Ansök senast: 5 mars 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023