OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
123ink AB säljer främst skrivartillbehör och började med sin e-handel 2015. Sedan dess har företagets kundbas ökat till över 300,000 kunder vilket gör företaget till ett av Sveriges ledande inom branschen. Kundbasen ökar kraftigt för varje dag som går.
Fördelarna med att jobba för 123ink AB är många. Inom personalstyrkan råder en mycket god stämning och sammanhållning, arbetssysslorna är varierande och utmanande men främst av allt finns det oerhört mycket rum för utveckling. Då företaget fortfarande är i ett relativt ungt stadie och utvecklas snabbt finns det även goda möjligheter till karriärutveckling.
Företagets lager- och kontorslokaler ligger i Jordbro, Haninge, 2,5 mil söder om Stockholms city.
Just nu söker vi en inköpsassistent som kommer jobba nära med vårt inköpsteam och som även får möjlighet att utvecklas i sin yrkesroll.
Är du en strukturerad och ansvarsfull person som drivs av, och har lätt för, att lära dig nya arbetsuppgifter?
Vi söker dig som är noggrann, flexibel, har mycket god excel och datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då stora delar av vår organisation finns under ett och samma tak, där vi jobbar i nära samverkan med varandra.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Skapa inköpsordrar i affärssystemet baserat på inköpsförfrågan.
- Orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor.
- På sikt delvis ansvara för den operativa aspekten av bearbetning av felleveranser av inköpsordrar (P.O).
- På sikt, med hjälp av kollegor, hantera reklamationsärenden och retur till distributörer.
- Sedvanliga arbetsuppgifter som inköpsassistent som exempelvis kontakta distributörer gällande leveranstider.
- Till viss del övriga administrativa uppgifter som exempelvis prissättning och produktbeskrivning.
Under upplärningen kommer du spendera cirka två veckor i kundtjänst för att lära dig grunderna i vårt system för att sedan bli upplärd inom inköp.
Ingen erfarenhet behövs men det är meriterande om man har erfarenhet av inköp sedan innan.
För oss är din ambition det viktiga – inte ditt CV.
Tveka inte på att skicka in din ansökan till jobb@123ink.se om du anser att du har det som krävs. Märk ämnesraden med INKÖPSASSISTENT.
Ingångslönen är på 24 000 SEK. Lönesamtal sker årligen.
Arbetstider är:
måndag - fredag
08:00-17:00
Alltid ledig röda dagar.