OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABA Skol söker en inköpsassistent
Har du erfarenhet och ett genuint intresse för inköpsprocesser? Välkommen till ett framgångsrikt gäng! Klimatet präglas av ambition och hög arbetsmoral. Våra fem ledord är: glädje, kommunikation, kundfokus, respekt och ärlighet. Vi har ett öppet och positivt klimat där våra anställda stannar länge, vilket vi ser som ett tecken på att man trivs bra med sina arbetsuppgifter och med företaget.
Om ABA Skol
ABA Skol är en av de ledande leverantörerna av pedagogiskt material och möbler till förskolor, skolor och fritidshem. Vi erbjuder de bästa produkterna till de viktigaste människorna i världen! Företaget är ett privatägt familjeföretag som har anor sedan 1942 och som idag omsätter cirka 300 mkr med hjälp av ca. 75 anställda, 21 000 kunder, 16 000 artiklar och 400 leverantörer. Huvudkontor och lager ligger i Malmö men våra säljare finns representerade över hela Sverige. Vårt kvalitets- och miljöledningssystem är certifierat enligt ISO9001 och ISO14001.
Om tjänsten
Vi vill utveckla rutiner och arbetssättet kring inköpsprocessen. Vår bransch präglas av korta ledtider och vi är mycket måna om att uppfylla våra kunders krav på flexibilitet och kvalitet.
Vi tror att du är strukturerad och bra på att planera och organisera arbetet. Du är en person med analytisk läggning och sinne för detaljer. Du får energi av att lära dig nya saker och dela med dig av din kunskap. Du är inte rädd för att jobba över för att klara dina deadlines, och du klarar av att ha många bollar i luften. Du är självgående men kan även arbeta teambaserat. Du kan arbeta tvärfunktionellt med andra enheter inom företaget.
Att ha förmågan att arbeta kreativt, analytiskt och strukturerat i problemlösande miljö ser vi som en självklarhet för rollen. Erfarenhet av att ha arbetat med varor, speciellt produkter till skola/förskola, är meriterande. Kunskaper i Navision är meriterande. Att behärska flytande engelska och svenska både i tal och skrift är ett måste.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i vår inköpsavdelning. Exempel på arbetsområden som du kommer att vara inblandad i:
· Planering av inköp
· Registrering av inköpsorder
· Kontroll av orderbekräftelser
· Leveransbevakning
· Inleveranser
· Fakturakontroll
· Artikelregister
· Leverantörsregister
· Intrastatrapportering
Ansökan
Skicka din ansökan till maryam.amini@abaskol.se.
Tjänsten är en heltids provanställning om 1 månad som efter prövotiden ska övergå i en tillsvidareanställning.