OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du studerande på eftergymnasial nivå ges nu möjlighet att komma in på världskända KONE, internationellt bolag inom teknik, i rollen som Inköpsassistent. Har du erfarenhet av att arbeta i en administrativ eller koordinerande roll - då kan du vara den vi söker! KONEs organisation i helhet arbetar med stort fokus på hållbarhet & företagets prioriterade mål ”A Great Place to Work”. Du kommer att arbeta inom flera olika områden och gå sida vid sida med en Strategisk Inköpare så det är viktigt att du trivs med en stor variation av uppgifter. Ansök redan idag till denna meriterande tjänst där du får lära dig mycket inom inköp & administration samt få jobba i en internationell miljö. Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONEs räkning en inköpsadministratör/-assistent för att assistera Inköpsorganisationen i sitt dagliga arbete. Du kommer att stötta teamet inom Indirekta Inköpsorganisationen (ett team på 3 personer) som har kategoriansvar (Bilflotta, Huvudkontorstjänster så som marknadsföring, Ekonomi och HR, Fastigheter & lager, Resor & Hotell, IT-tjänster, Konsulttjänster, Verktyg). Arbetsuppgifterna kommer därför beröra inköpsarbete kopplat till ovannämnda kategorier. Inköpsassistenten kommer att tillhöra Skandinaviens Inköpsorganisation och rapporterar till en Strategisk Inköpare. KONEs Inköpsorganisation är ett team bestående på 12 personer (inklusive Inköpschefen) och är ett engagerat, stöttande och drivet team.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE. Uppdraget är på 50% med start omgående fram till årsskiftet med goda chanser till förlängning. Arbetet kan kombineras med på plats och på distans men ser gärna att du vill och kan arbeta med Sourcing Specialisten på plats i vårt huvudkontor i Kista somliga dagar.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpsadministratör/-assistent kommer du bland annat att:
* Assistera Sourcing Specialister i sitt dagliga arbete
* Genomföra operativa och administrativa uppgifter kopplat till pågående inköpsprojekt
* Kartlägga datainsamling från leverantörer och organisation
* Granska fakturor och sammanställa data (så som offerter och upphandlingar)
Vidare kommer du utefter vilja och kapacitet få möjlighet att arbeta med operativa inköpsuppgifter. assistera vid mindre upphandling och förhandling samt dra ut rapporter från KONEs inköpssystem.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har tidigare erfarenhet av administration
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
Det är meriterande om du:
* Har tidigare arbetslivserfarenhet i liknande roll
* Användarkunskap i SAP eller andra inköpssystem
* Har goda kunskaper i danska och norska
* Erfarenhet av arbete i internationell miljö
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och detaljorienterad. Vidare ser vi att du är bra på att vidta åtgärder på eget initiativ, är nyfiken och en out-of-the-box tänkare i det du tar dig an. I rollen som inköpsassistent värderas även en ihärdighet, samarbetsvilja och att du har en problemlösande förmåga. Vi väntar oss många ansökningar för denna tjänst och kommer (utöver kraven) lägga vikt vid din motivering för tjänsten.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid 50%
* Placering: Stockholm, Kista
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231