OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KONE söker en inköpsadministratör på deltid 50% för att assistera den Skandinaviska inköpsorganisationen. I rollen kommer du att stötta ett team på 3 personer i ett inköpsarbete kopplat till bilflotta, marknadsföring, ekonomi och HR, fastigheter och lager, resor och hotell, IT- och konsulttjänster. Du kommer att tillhöra Skandinaviens inköpsorganisation och rapporterar till en strategisk inköpare. KONEs Inköpsorganisation är ett team bestående av totalt 12 personer inklusive inköpschefen och är ett engagerat, stöttande och drivet team. KONEs organisation arbetar med ett stort fokus på hållbarhet och företagets prioriterade mål "A Great Place to Work". Som person ser vi att du är strukturerad, ambitiös och trivs bra med administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta inom flera olika områden och gå sida vid sida med en strategisk inköpare där det är viktigt att trivas i ett högt tempo med en stor variation av uppgifter. I utbyte kommer du att lära dig mycket inom inköp och administration samt arbeta i en internationell miljö. Du är en prestigelös person och tycker om att ge människor runt omkring dig god service. Vi söker därför dig som är en vågad och engagerad administrativt lagd person med skinn på näsan vars primära drivkraft är problemlösning. Arbetet kan kombineras med distansarbete men vi ser gärna att du majoriteten av tiden är på plats på vårt huvudkontor i Kista.
Primära arbetsuppgifter
• assistera sourcing specialister i sitt dagliga arbete
• operativa och administrativa uppgifter kopplat till pågående inköpsprojekt
• datainsamling från leverantörer och organisationen
• granska fakturor
• sammanställning av data (såsom offerter och upphandlingar)
• kontraktshantering
• operativa inköpsuppgifter
• om en vilja och kapacitet finns även assistera vid en mindre upphandling eller förhandling
• om kunskap och kapacitet finns även dra ut rapporter från våra inköpssystem
Kompetenskrav:
• tidigare administrativ erfarenhet, gärna i en större verksamhet.
• god språkförståelse i svenska och engelska
• gymnasieexamen (meriterande med en högre utbildningsnivå)
• god kunskap inom MS Office.
Meriterande:
• tidigare erfarenhet i en liknande roll.
• tidigare erfarenhet av inköpsarbete
• tidigare arbetat i SAP eller andra inköpssystem
• erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö
Som person är du:
• nyfiken och samarbetsvillig
• positiv med en stark problemlösandeförmåga
• ihärdig, strukturerad och detaljorienterad
• en "doer" som vågar ta egna initiativ
Du erbjuds
En deltidsanställning på 50% som konsult på Jurek Rekrytering & Bemanning. I detta konsultuppdrag kommer du att arbeta hos vår kund KONE som är ett roligt och föränderligt bolag beläget i Kista. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se.
Om KONE
Vi hjälper människor att förflytta sig tryggt och bekvämt i högre, smartare byggnader. Det vi kallar People Flow®. Tillsammans med våra partners och kunder över hela världen hjälper vi städer att bli bättre platser att leva i. 2021 hade KONE en omsättning på 10.5 miljarder euro och vid årets slut över 60 000 anställda. KONEs B-aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsinki i Finland.
Sökord: inköp, inköpsassistent, inköpsadministratör, administratör, purchase, purchaser, purchasing assistant
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52