Inköpsassistent på deltid till svenskt rederi- och marint ingenjörsföretag

Inköpsassistent på deltid till svenskt rederi- och marint ingenjörsföretag

Arbetsbeskrivning

Är du noggrann, strukturerad och intresserad av att lära dig mer om inköp i den internationella sjöfartsindustrin? Vi söker dig som är student och vill ha ett flexibelt deltidsjobb vid sidan av studierna. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett svenskt rederi- och marint ingenjörsföretag som specialiserar sig på hållbara sjöfartslösningar. Företaget fokuserar på design, konstruktion och drift av miljövänliga fartyg samt utveckling av teknologier som minskar bränsleförbrukning och utsläpp.

Som inköpsassistent hos vår kund kommer du att arbeta deltid, två halvdagar i veckan, med att hantera och matcha fakturor kopplade till företagets internationella fartygsflotta. Teamet består av kompetenta och erfarna kollegor som värdesätter gott samarbete och positivitet.

Du erbjuds
Ett meriterande och utvecklande deltidsjobb i en spännande och dynamisk bransch!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera fakturor för fartyg runt om i världen
* Säkerställa att fakturor och inköpsordrar matchar, samt identifiera och hantera eventuella avvikelser som exempelvis fraktkostnader eller delbetalningar
* Samarbeta med teamet och stötta under perioder med hög belastning, exempelvis inför månadsskiften


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar ekonomi eller inköp på universitet eller yrkeshögskola
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då det används i tjänsten
- Har god system- och datavana

Det är meriterande om du har
- Tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom service eller liknande arbetsuppgifter
- Tidigare kunskap i Agresso
- Tidigare kunskap i order- och/eller ärendehanteringsystsmet

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Stresstolerant
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om kunden delges i telefonavstämning

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2024
  • Ansök senast: 26 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023