OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Håbo kommun är en attraktiv tillväxtkommun i Mälardalen där naturen alltid finns runt hörnet, samtidigt som de större städerna i vår närhet enkelt kan nås med bra kommunikationer.
Vi jobbar ständigt med att vara en attraktiv arbetsgivare och värdesätter våra medarbetares bidrag till verksamheternas utveckling.
Välkommen till Sveriges viktigaste jobb i Håbo kommun!
Upphandlingsavdelningen är en central strategisk funktion som ansvarar för alla annonserade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader i kommunen.
Arbetsuppgifter
Som inköpsassistet i Håbo kommun kommer du att arbete i ett team med 1-2 andra administratörer samt 4 upphandlare och 1 upphandlingschef. Arbetsuppgifterna är administrativt/ekonomi arbete inom e-handel, inköp/upphandling samt visst arkivarbete. Kommunen arbetar idag med systemen Visam (gamla Aditro) VismaProceedo, Kommers/Elite samt Ciceron. Arbetsuppgifterna är en förstärkning på grund av arbetsanhopning.
Utbildning
Utbildning inriktning ekonomi/administration
Kvalifikationer/Erfarenhet
Gärna erfarenhet av ekonomi och/eller administration i offentlig sektor/eller i privat sektor.
God datorvana.
Serviceinriktad.
Tillträde
Så snart som möjligt. I första hand till 31 mars 2017.
Sysselsättningsgrad
50 %.
Lön
Enligt överenskommelse. Ange löneanspråk i ansökan.
Sista ansökningsdag
2016-12-29
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.
Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.