OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Exertis
Exertis är en av Nordens största distributörer av IT-hårdvara, AV-produkter, Entertainment (film, böcker, spel & leksaker) samt en av Nordens största PC-producenter. Verksamheten har sitt lager och huvudkontor i Göteborg med lokalkontor i Stockholm, Helsingborg och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors och Tammerfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark. Försäljningen uppgick 2019 till över 2,7 miljarder SEK. Företaget samarbetar idag med över 250 leverantörer och fler än 4000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer med en omsättning på 30 miljarder SEK.
Är du intresserad av att arbeta som inköpsassistent? Har du en härligt positiv inställning till att lära dig nya saker och gillar att arbeta i ett motiverande team? Då kan du vara den medarbetaren som vi letar efter.
I rollen som Inköpsassistent ansvarar du för löpande orderläggning. Du har ett nära samarbete med våra Inköpare. Vi förväntar oss att du tar en aktiv roll i utvecklingen av inköpsarbetet på Exertis Nordics.
Som Inköpsassistent arbetar du bland annat med:
• Stötta och supportera Produktcheferna
• Uppläggning och underhåll av artiklar
• Löpande orderläggning mot kundorder/beställningspunkter
• Svara på leveransfrågor från säljavdelningen
• Löpande uppdatering av ETA på inkommande ordrar
• Bidra till bra samarbete och god ton mellan olika avdelningar/bolag inom Exertis.
Vi ser gärna att du som Inköpsassistent:
• Har en stark administrativ förmåga
• Är strukturerad och noggrann
• Förmåga att prioritera och hantera en hög arbetsbelastning
• Driven och lösningsorienterad
Vi erbjuder dig:
• En arbetsplats med stort engagemang för mångfald och inkludering
• Stort eget ansvar
• Varierande arbetsuppgifter
• Friskvårdsbidrag
• Möjlighet att träna på vårt gym
• En friskvårdstimme per vecka
Bra att veta:
Excel används flitigt och att uttrycka sig på engelska i tal och skrift bör kännas bekvämt, eftersom vi är ett bolag med Norden som bas och med många internationella kunder och leverantörer.
Erfarenhet och god förmåga att greppa hur olika system hänger ihop med varandra är meriterande. Detta då vi arbetar i en komplex miljö med många olika system som interagerar med varandra. Vårat ERP-system är ett egenutvecklat system som kopplas med inköpta styrsystem.
Arbetstiden är måndag - torsdag 8-17.15 och fredag 8-15. Lönen är fast enligt individuell överenskommelse.
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (40 h/v) med 6 månaders provanställning
• Placering: Mölndal, Aminogatan 17
Ansöker gör du via nedan länken, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Urval sker löpande. Sista ansökningsdatum är 2021-01-03
Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryterande chef,
Conny Åsvangen conny.asvangen@exertis.se
Övriga frågor besvaras av Hr -Director, Anna Linnér anna.linner@exertis.se
Vilka är vi?
Exertis Nordics är en av Nordens största distributörer inom IT, AV, Large Display och Entertainment (spel, film, böcker och leksaker). Detta innebär att vi köper in, lagerhåller och distribuerar varor inom ovan nämnda kategorier. Sedan starten 1996 har vi haft en ökande tillväxt varje år och 2019 nådde vi en omsättning på 2,9 miljarder kronor. Huvudkontor och lager ligger i Göteborg med lokalkontor i Stockholm, Umeå, Helsingborg, Sandefjord i Norge, Köpenhamn i Danmark och Helsingfors i Finland. Företaget har idag fler än 270 anställda.
Vi är en fokuserad distributör med stort engagemang. Vårt mål är att överträffa alla förväntningar, leverera med kvalitet och att alltid eftersträva att vara det bästa alternativet.