OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.
Årligen utses färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag av Dagens Industri. Det är med glädje vi kan meddela att Söder & Co har blivit utnämnt till Gasellföretag 2013.
Om företaget
Vi söker för vår kunds räkning en inköpsassistent, gärna med tekniskt intresse för ett konsultuppdrag på initialt sex månader med stor sannolikhet till förlängning. Vår kund är verksam inom marina industrin och har kontor i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
En inköpsassistent har som främsta uppgift att avlasta och stödja inköparen i inköpsarbetet. Du förväntas sköta administrationen kring det dagliga arbetet med inköp i olika projekt. Du förväntas kunna följa inköpsprocesser och inköpsstrategier. Det ingår också leveransbevakning (försäkra att allt material anländer i rätt tid, rätt material och i rätt kvantitet för att försäkra oss om att verksamheten inte störs, rapportera leverans¬förseningar till berörda parter). Inköpsadministration kan bestå av att skriva och kontrollera inköpsorder, kontrollera orderbekräftelse, kontrollera leverantörsfakturor, upplägg av nya artiklar, kundprognoser, underhåll av artikel- och leveraenntörsregister.
Din profil
Rollen har många och stora kontaktytor och därför söker vi dig som är kommunikativ i både tal och skrift. Du har ett stort engagemang och ser service som något självklart. Arbetet kräver ett bra ordningssinne, god it-vana och då främst i Excel, mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt goda ekonomikunskaper. Arbetet som inköpare/assistent sker både självständigt och i samarbete med andra. Vi ser därför gärna att du är en trygg person med vana av att arbeta och kommunicera med olika typer av människor men som också besitter förmågan av att arbeta effektivt på egen hand. Du har en relevant utbildning inom inköp eller motsvarande, samt några års erfarenhet från liknande befattning.
I denna tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet från industrin och utbildning inom inköp, logisitk eller Supply Chain.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 20150426 och ansökan skickar du via vår hemsida, www.soderco.se. Tillträde är snarast och vi arbetar därför med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Niklas Ekeblad
0733-434111
Lina Friberg
0760-502057
Lina Friberg
0760-50 20 57
Niklas Ekeblad
0733-43 41 11
Eric Öberg
Alexandra Ny
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Lina Friberg
Niklas Ekeblad