OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster
Har du arbetat som Inköpsassistent tidigare och tar dig an vardagen med en positiv attityd? Då är det här rätt jobb för dig!!
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi nu en inköpsassistent som kan starta omgående. Uppdraget håller på till sommaren och man bistår den operativa inköparen i den dagliga verksamheten. För rätt person finns stora möjligheter till förlängning eller anställning hos kunden.
Arbetsuppgifter
I denna tjänst kommer du att arbeta som inköpsassistent och stötta den operativa inköparen med diverse olika arbetsuppgifter, som exempelvis.
- Orderbekräftelser samt handläggning av ordrar
- Leveransbevakning
- Reklamationshantering
- Hjälpa till med att ta ut statistik/rapporter mm
Verkstadsföretaget ligger strax utanför Ulricehamn, är marknadsledande i Sverige och är i ett starkt expansivt skede.
För rätt person kan tjänsten utvecklas till en roll som operativ inköpare.
Vem är du?
Vi ser att du som söker är initiativrik och trivs med att arbeta såväl i team som självständigt. Som person är du serviceinriktad, noggrann och prestiglös. Du har en positiv attityd och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Du har minst något års erfarenhet från inköpshantering, gärna från verkstadsindustrin eller att du har ett stort tekniskt intresse. Vi ser gärna att du har lätt för att komma in i datasystem, har goda kunskaper i Excell samt att du har arbetat i något affärs- och inköpssystem.
Bil och körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Manpower får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir heltidsanställd av Manpower och uthyrd till kunden som ligger i Ulricehamnsområdet. Du arbetar dagtid måndag till fredag och det finns möjlighet till flex.
Uppdraget är minst fram till sommaren, för rätt person finns stora möjligheter till förlängning eller anställning hos kunden.
Kontakt
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Fredrik Idoffsson via mail,
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsten skall tillsättas omgående. Sista ansökningsdag är 16 April.
Varmt välkommen med din ansökan!