Inköpsassistent sökes till Blåkläder!

Inköpsassistent sökes till Blåkläder!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för inköp, är noggrann och gillar stora kontaktytor? Är du dessutom strukturerad, driven och vill vara en del av ett växande bolag? Då kan du vara den vi söker! Läs mer om tjänsten som Inköpsassistent hos oss nedan och skicka in din ansökan!

Om rollen
Som Inköpsassistent på Blåkläder arbetar du med operativa inköp. I rollen har du många kontaktytor både internt och externt. Du arbetar nära vår produktavdelning, sourcingavdelning och säljsupport samt med våra leverantörer och fabriker. Du ingår i ett team på sju personer där det är ytterligare två inköpsassistenter, tre planerare och en inköpare. Några av de arbetsuppgifter som du kommer att arbeta med är bland annat att:

• hantera och följa upp ordererkännanden
• bevaka leveranser
• rapportera eventuella fel och förseningar
• sakgranskning av fakturor
• registervård
• kontroll och mätning av skeppningsprover

Din profil
För att passa i rollen som Inköpsassistent hos oss är du noggrann, ansvarstagande och arbetar strukturerat. Du tycker om att ha daglig kontakt med andra och har lätt för att kommunicera tydligt. Som person är du driven och vill framåt, och är inte rädd för att hugga tag där det behövs. Hos oss på Blåkläder värdesätter vi personligheten högt där vi ser att du är prestigelös, ödmjuk, engagerad och lyhörd samt att du, precis som vi, tycker att laget är det viktigaste.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande tjänst sedan tidigare. Vi ser det även meriterande om du har en relevant utbildning för tjänsten. Då vi är en internationell koncern och du kommer ha flertalet olika kontaktytor hanterar du svenska språket och engelska i tal och skrift.

Om Blåkläder
Blåkläder är ett företag som med vår lokala känsla har kommit en bra bit på vägen med att vara störst på arbetskläder. Vi är ett internationellt sammansvetsat gäng på nära 550 medarbetare i 20 olika länder som sätter företagskultur, hållbarhet och kvalitet i allt vi gör högst upp på agendan. De senaste tio åren har vi tredubblat vår omsättning, och det finns ingen broms i sikte. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete, från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. Stora delar av vårt totala sortiment produceras idag i våra egna fabriker i Asien, vilket vi är stolta över då vi har en stor inblick och påverkan i hela vår värdekedja. En nära relation med sitt leverantörsled ger den transparens som är grunden för en hållbar tillverkningsprocess, på riktigt.

Vi är ett framåtsträvande, entreprenörsdrivet och familjeägt företag som har bestämt oss för att vara det självklara valet när arbetskläder kommer på tal! Vi kan erbjuda en gemenskap och en känsla av tillhörighet, och samarbete över gränser. Vi kan även erbjuda tillgång till gemensamt gym och padelhall, måndagsfrukostar, hundgård samt aktiviteter via vår aktivitetsgrupp. Hos oss har du möjligheten att gå hur långt som helst om du har viljan, skickligheten och uthålligheten.

Övrigt
Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som initialt påbörjas med en 6 månaders visstid (provanställning). Start sker efter överenskommelse.
Lön: Månadslön
Ansökan: Skicka in din ansökan senast 5 november, vi arbetar med löpande urval och kan därför tillsätta tjänsten tidigare.

Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Simon Torstensson, Head of Supply Chain, via mail simon.torstensson@blaklader.com använd tjänstens titel som rubrik.

Välkommen till oss på Blåkläder, här blir du en del av något fantastiskt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Blåkläder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023