OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av karriären med en stark vilja att utvecklas i en bred och intressant roll inom inköp med stöd av erfarna kollegor? Då har vi uppdraget som Inköpsassistent för dig!
Vår kund är en av dagligvaruhandelns snabbast växande aktörer. De arbetar med spännande livsmedelsvarumärken och deras främsta kunder är livsmedelskedjor som ICA, Coop, Axfood och Bergendahls. De söker nu en Inköpsassistent där arbetsuppgifterna dels kommer omfattas av;
- Stödja och assistera inköpare och produktchefer i det dagliga arbetet med produktutveckling, inköp och logistikplanering.
- Koordinera projekt mellan företagets olika avdelningar, ex. marknad, försäljning, logistik, order och ledning.
- Ansvar för kvalitetssäkring av produktinformation i Validoo/GS1 enligt branschens standarder.
- Ansvar för registrering av artikelinformation i affärssystem.
- Ansvar för löpande administration och underhåll av artikelkatalog och bildbank i Validoo.
- Upprätta, kvalitetssäkra och underhålla varucertifikat.
- Inhämta, kvalitetssäkra och administrera produktinformation.
- Ansvar för beställning, hantering och administration av varuprover.
- Ansvar för beställning, hantering och administration produktbilder.
- Hantera reklamationsärenden i tät dialog med våra leverantörer och producenter.
- Assistera inköpare och produktchefer i alla förhandlingar genom att tydligt dokumentera alla möten för att säkerställa överenskommelser mellan oss och våra leverantörer.
- Övrig administration.
Detta är en direktrekrytering och beräknas starta omgående där du kommer att bli anställd direkt av kundföretaget. Tjänsten inleds med en provanställning om 6 månader som därefter har för avsikt att övergå till en tillsvidareanställning. Arbetstider, måndag – fredag 08.00 – 17.00 med flexibilitet. Du arbetar i kundens moderna lokaler i Arenastaden i Solna. Resor kan förekomma i tjänsten.
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasialutbildning inom inköp/logistik eller liknande. Alternativt att du besitter erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Erfarenhet av inköp inom branschen är meriterande men inget krav. För att passa i rollen är du matintresserad med stark vilja att utvecklas. Som person är du driven, stresstålig, prestigelös och noggrann. Du motiveras av att arbeta i ett periodvis högt tempo utan att tumma på högkvalitativ leverans. Du trivs även med frihet under ansvar och är inte rädd för att hugga i och stötta dina kollegor när det behövs. Vidare har du mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Utöver det har du en god systemvana och är van att arbeta i Officepaketet.
Passar beskrivningen bra in på dig? Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande!
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584