Inköpsassistent sökes till internationellt företag!

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vill du arbeta i en global miljö inom inköp? Trivs du med administrativa uppgifter och har ett stort servicetänk? Då kan det här vara rätt jobb för dig! Nu söker vi en inköpsassistent till uppdrag hos kund inom fordonsindustrin med start i början av Maj och som kommer att pågå fram till och med 2015-12-31 med eventuell möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter

I rollen som inköpsassistent kommer du att stödja inköpsteam med olika uppgifter som kräver kompetens inom inköpsrelaterade processer och system.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Stödja köpare inom Inköp med systemuppdateringar, t.ex. förfrågningar, inköpsorder, avbokningar och förhandlingar (priser) med hjälp av funktionerna i adekvata system.
- Stödja köpare med rapporter om leverantör/priser/volym/värde/delar etc. med hjälp av funktionerna i inköpssystemen.
- Utveckla och upprätthålla en hög kompetens inom system relaterade till inköp som GPS, EBD, SAP (Financial System), VSIB, Parma, VVI etc.
- Utveckla och upprätthålla en hög kompetens inom processer som rör inköp.
- Stödja inköparna i förundersökningar och analyser av leverantörer.
- Stötta inköpare i prisavvikelse, kontroll och uppföljning.
- Samordna olika krossfunktionella administrativa uppgifter såsom planering och fungera som moderator för avdelningsmöten.


Utbildning/erfarenhet

Vi tror att du som söker har en bred erfarenhet av att stödja team inom administration och/eller ekonomiska områden. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom inköp. Vi tror att du som söker är strukturerad, analytisk och innehar en god kommunikativ förmåga. Du behöver vara självgående men det är även viktigt att du är en team-spelare som gillar att sammarbeta med andra. Som person är det fördelaktigt om du är processorienterad och har en proaktiv attityd och god förmåga att arbeta i en mångkulturell miljö. Flytande svenska och engelska, både tal och skrift är nödvändigt för den här tjänsten.




Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Thunholm Reinhold

Malin Sager

Johanna Heimer

Christian Aronsson

Nathalie Rodriguez

Jasmina Dedeic

Sara Jägevall

Marcus Kahanek

Carolina Werner

Nele Turemark

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 1 april 2015

Besöksadress

Kungsgatan 57A, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

14 november 2024

Supply Manager till Saab

Supply Manager till Saab

14 november 2024

Strategisk Inköpschef till Saab

Strategisk Inköpschef till Saab

14 november 2024