OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett framgångsrikt och dynamiskt IT-bolag?Portal är en återförsäljare som förser företag och organisationer med IT-produkter, tillbehör och tjänster.Genom bolagets fem affärsområden kan de erbjuda sina kunder allt ifrån traditionell produktförsörjning och licenshantering till förädlad logistik och avancerade lösningar inom IT-infrastruktur med tillhörande tjänster.Bolaget har idag 95 anställda och omsatte omkring 500 miljoner 2007.Om Du intresserad av inköp, IT och söker nya utmaningar är detta ett perfekt tillfälle för Dig att försöka ta en plats bland seriens bästa lagspelare.För mer information gå in på www.portal.se Om företaget: Portal ser sina medarbetare som kunniga, engagerade, nyfikna, flexibla, positiva, pålästa och innovativa.Men viktigast av allt är det människor som brinner för personliga möten och samtal.Med denna anda har de skapat ett fantastiskt lagarbete som har resulterat i en rad fina utmärkelser.Bland annat HP Preferred Partner of the Year 2005, årets Lenovopartner 2006, ett Gasellföretag av tidningen Dagens industri samt ett superföretag av tidningen veckans affärer. Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta på Portals inköpsavdelning som idag består av tre personer.Dina arbetsuppgifter kommer att innebära daglig kontakt med bolagets leverantörer och därmed ansvara för att rätt leverantör väljs vid varje specifikt inköpstillfälle. Arbetets omfattning: Start så snart det är möjligt.Du kommer att arbeta som konsult via Brainpeople under de första månaderna och därefter vid god prestation bli rekryterad till Portal. Arbetstider: Heltid, 8:00- 17:00, med 60 minuters lunch. Kompetenskrav: Vi ser gärna att Du har erfarenhet av inköp i någon form alternativ gått någon relevant utbildning.Ett krav däremot är att Du ska känna till bolagets produkter vilket innebär att Du ska vara insatt i vanligt förekommande IT- termer.Vidare har Du goda kunskaper i engelska både i tal och i skrift samt är en van datoranvändare, har du dessutom arbetat i affärssystemet Navision ses det som meriterande. Personliga egenskaper: Vi söker en glad teamplayer som är stresstålig och van att arbeta i högt tempo.Vidare är Du noggrann och ansvarsfull som person och är duktig på att ta egna initiativ.Eftersom Du kommer att ha frekvent kontakt med såväl viktiga leverantörer som kollegor internt gäller det att Du är utåtriktad har skinn på näsan samt duktig på att skapa bra och långvariga relationer. Intresserad? Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.