OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär och vill få erfarenhet inom inköp? Är du administrativt lagt med en känsla för struktur och kvalitet? Lumibird befinner sig i en spännande tillväxtresa och söker nu en driven inköpsassistent till sitt team!
Om företaget
LUMIBIRD är en av världens ledande specialister när det kommer till laser. Med 50 års erfarenhet och expertis inom 3 nyckelteknologier – solid state laser, laserdioder och fiberlaser. Företaget designar, tillverkar och marknadsför högpresterande laser för vetenskapliga (laboratorier och universitet), industriella (tillverkning, försvar och LIDAR sensorer) och medicintekniska (oftalmologi, ultraljud) marknader. LUMIBIRD skapades genom företagsförvärv mellan Keopsys- och Quantel-grupperna i oktober 2017 och är ett medelstort företag med mer än 800 anställda, intäkter på över 126 miljoner euro och kontor i Europa, Nordamerika, Kina, Japan och Australien. Saabs laserverksamhet förvärvades av LUMIBIRD juni 2022 och idag bedrivs verksamheten under namnet Lumibird Photonics Sweden AB på Kallebäcksberget i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som inköpsassistent har du möjlighet att få vara med och ansvara för flera olika områden när det kommer till inköpsprocessen. Allt från att vårda system, sköta avropsordrar, hantera reklamationer, orderuppföljningar, sköta förfrågningar när det finns en färdig offert, fokusera på relationen mellan leverantörerna m.m. Du kommer att arbeta nära teamets inköpstaktiker där ni tillsammans för arbetet framåt. Detta är en utmanande och spännande roll som ger dig en inblick i inköpsrollens alla delar - och erbjuder dig utveckling inom teknisk kunskap kopplat till inköp. Du kommer att få ett helhetsgrepp inom elektronik, optik och mekanik.
Resor kan förekomma i tjänsten då det ingår att besöka och upprätthålla relationen med leverantörerna.
Din profil
Vi söker dig som är strukturerad, flexibel, har erfarenhet av administrativa yrken och är en riktig ”doer”! Har du tidigare erfarenhet från arbetsuppgifter gällande inköp är det en stor merit, men inget krav. Du är en van användare av program inom MS Office med framför allt goda kunskaper i Excel.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är en person som drivs av att arbeta med problemlösning och service. Du är en god kommunikatör och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du noggrann, strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta samt är en lagspelare med förmåga att skapa långsiktiga relationer.
Det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift.
Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos Skill och arbetar som konsult hos Lumibird med god möjlighet till förlängning. Som konsult hos Skill erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
Urval sker löpande och tillsättning kommer ske så snart som möjligt. Kontakta ansvarig rekryterare för frågor: josefine.Thorin@skill.se.
Ansök redan idag!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.