OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Fiskeriet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Fiskeriet Sverige AB säljer och marknadsför produkter för dagligvaruhandeln, HoReCa samt grossister med produkter för havet, ett brett urval färsk fisk till butikernas fiskdiskar samt produkter anpassade för kunder inom foodservice. Ett hållbart fiske ligger i fokus och därför erbjuder Fiskeriet MSC- och ASC-certifierade produkter. De följer även WWF:s fiskguide och har även egna krav och önskemål för att belastningen och påverkan på havet ska bli så liten som möjligt.
Fiskeriet blev en del av Insulakoncernen i januari 2017. Fiskeriet gick samman med Lobster Seafood Sweden AB 2020 och bildade bredare produktportfölj, en effektivare organisation och fler och bättre synergier genom etablering av en gemensam varuförsörjning och stab.
Arbetsuppgifter:
I rollen som inköpsassistent är dina främsta arbetsuppgifter att ansvara för att avropa färska och frysta produkter under ordinarie personals semester. Då produkterna är färska med kort hållbarhet så krävs det god följsamhet och kommunikation med säljavdelningen. Du ingår i inköpsavdelningen och dina interna kontaktytor är primärt säljavdelning, men också produktion, kvalitet samt ekonomi.
Arbetsuppgifterna varierar och du kommer därigenom vara aktiv och drivande i flertal olika uppgifter. Du ansvarar bland annat för att säkerställa rätt lagersaldo i tid och informerar berörda vid avvikelse, bevaka råvarupriset och marknadsläget, ansvara för att inköpspriser och avtal är korrekt i systemet, upphandla och avropa existerande sortiment i samråd med sälj och marknad samt kontakta leverantörer för inköp och avrop.
Du samt dina kollegor inom inköp sitter med teamet från innesälj som är ett glatt och engagerat gäng med stor sammanhållning.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Vidare tar du ett stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. I rollen förväntas du ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att hålla och skapa struktur samt är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar.
Övrig information:
Start: V.23-24
Plats: Stockholm, Årsta
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Inköpsassistent, inköp, administration, orderkontroll, orderstatus, sommarbemanning, heltid, Stockholm, Fiskeriet, matleverantör, leverantör, grossist, livsmedel, livsmedelsbranschen, restaurang, restaurangbranschen
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund