OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mål & syfte med rollen:
Att assistera företagets inköpare med syfte utveckla Stayhards sortiment, och säkra ett ständigt uppdaterat och attraktivt sortiment i linje med Stayhards målgrupp.
Att i en god relation med företagets leverantörer, arbeta för ett effektivt och säkrat order- och varuflöde.
Ansvar:
- Övergripande ansvarig för artikeluppläggning och informationsregistrering i affärssystemet.
- Övergripande ansvarig för orderläggningens utförande, flöde och uppföljning (inkl bekräftelser och arkivering).
- Ansvar över att provkommentering utförs och följs upp samt att prover registerars, märks och förvaras.
- Leveransbevakning
- Fotoprover hantering
- Logistiksupport
- Fakturaattestering
- Tvätt- och kvalitets testing
- Bevakning av reklamationsutveckling
- Uppföljning och analysering av returstatistik
- Övergripande ansvarig för att inlevererade artiklar av egna varumärken märks med produktattribut, produktbeskrivning samt mäts av i linje med produktens karaktär och uttryck.
- Back up av orderläggning av grossistorders AH
- Kundsupport för A. Hammond butiker
- Att tillsammans med inköpare följa upp försäljning för aktiv och taktisk agerande dagligen.
- Ansvar för att hålla sig uppdaterad i branschen gällande miljö, kvalitet & textil.
- Ansvar för att hålla sig uppdaterad gällande trend och köpbeteende hos Stayhard identifierade målgrupp.
Kvalifikationer
Vi söker dig med Textilekonomutbildning på högskolenivå eller motsvarande och som har erfarenhet av liknande tjänster gärna inom retail. Du är flytande i engelska i tal- och skrift.
Övrigt
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på cirka ett år med start enligt överenskommelse. Har du frågor kan du kontakta Carin Kristiansson via e-mail på carin.kristiansson@stayhard.se
Lägg in din ansökan via www.ellos.se/jobb senast 31 augusti, vi tillämpar ett löpande urval.