Inköpsassistent till Åhléns Skönhet

Arbetsbeskrivning

Åhléns är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda produkter och lösningar för livets alla dagar. Vårt löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare! Vi är just nu inne i en spännande förändringsfas där affärsmannaskap och laganda är nyckeln till framgång. Nu söker vi en Inköpsassistent till Skönhet med stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas i en entreprenöriell miljö!

Vi erbjuder dig

Som Inköpsassistent jobbar du nära Produktchefen i det dagliga inköpsarbetet med fokus på en effektiv och kvalitativ inköpsadministration. Det är en bred roll där du hanterar många kontaktytor och ingen dag är den andra lik.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå (men inte begränsas) av:

- Hantering av artikeladministration för att säkra produkt, pris, volym och status för sortimentet
- Arbeta med fakturaunderlag och fakturera för leverantörsersättningar
- Uppdatera och kontrollera datakvaliteten i våra system utifrån KPIer
- Kommunikation med leverantörer och varuhus
- Korrekturläsning av produkt- och kampanjinformation för Åhléns magasin
- Koordinera returer och reklamationer från varuhusen till leverantör

Du blir en del av ett engagerat team med hög laganda om 5 personer i Åhléns Inköps-och Sortimentsorganisation. Du kommer jobba nära Produktchefer, andra Inköpsassistenter och Masterdataadministratörer.
Vem söker vi?

Rollen som inköpsassistent innebär koordinerande samt tvärfunktionellt arbete. Därav lägger vi stor vikt vid din förmåga att samarbeta och kommunicera med nya kontakter och upprätthålla relationer. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är lösningsorienterad och motiveras av att ta egna initiativ. Med anledning av att du som Inköpsassistent på Åhléns kommer ha en händelserik vardag, är du flexibel och nyfiken. Vidare har du förmågan att hantera stora mängder data och är organiserad i ditt arbete.

Till oss tar du med dig:

-
Relevant utbildning inom exempelvis inköp eller ekonomi

-
Tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent där du har arbetat med fakturering i någon utsträckning

-
Meriterande med erfarenhet av detaljhandeln och specifikt inom skönhet

-
Goda kunskaper i Excel

-
Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt där du kommer att bli en del av vårt team på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100.

Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig att bli en del av vårt team på Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2024
  • Ansök senast: 4 november 2024

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023