Inköpsassistent till ApoEx

Inköpsassistent till ApoEx

Arbetsbeskrivning

Är du nyutexaminerad inom inköp och logistik och vill lära dig mer om logistikflöden, orderläggning och administration samt är nyfiken på att utvecklas vidare i ett ungt och entreprenörsdrivet företag i tillväxtfas? ApoEx är ett företag med stora ambitioner för framtiden och de har ett öppet klimat, högt i tak och ett starkt fokus på digitalisering. ApoEx söker nu en inköpsassistent!

OM TJÄNSTEN
ApoEx erbjuder läkemedelsförsörjning och angränsande tjänster för både offentliga och privata vårdgivare. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. ApoEx erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du ges frihet under stort ansvar redan från första dagen.

Som inköpsassistent kommer du att tillhöra avdelningen för inköp som består av nio medarbetare. Inköpsavdelningen ansvarar för lagerhantering, prissättning, masterdata samt orderläggning och det sker ett nära samarbete i gruppen där man stöttar, peppar och hjälper varandra.

Du erbjuds:


* En operativ och administrativ roll i ett ungt, entreprenörsdrivet och växande bolag med ett starkt fokus på digitalisering och automatisering
* Möjligheten att lära dig mer om inköpsprocessen och logistikflöden av erfarna, kompetenta och stöttande kollegor
* En trygg anställning hos en kollektivavtalsansluten arbetsgivare med goda anställningsvillkor, friskvårdsbidrag, tjänstepension och en arbetsplats där engagemang och driv värderas högt!


ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsassistent kommer du arbeta i en operativ och administrativ roll. Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna i teamet och du kommer till exempel att:


* Hantera orderbekräftelser och kontrollera att de exempelvis stämmer överens gällande kvantitet och pris
* Ansvara för att information om restnoteringar från leverantörer matas in i relevanta system
* Manuellt läsa in, överföra och uppdatera information i inköp- och logistiksystemen
* Vara behjälplig i teamet med övriga administrativa uppgifter gällande exempelvis masterdata, prishantering och uppdateringar i systemen
* Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kan komma att utökas med i tiden i takt med att din kompetens och kunskap utvecklas


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad YH-utbildning eller högskoleutbildning inom inköp, logistik eller annat relevant område, alternativt motsvarade arbetslivserfarenhet
* Känner dig bekväm i att arbeta i flera olika affärssystem
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift

Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Som person är du:
* Ansvarstagande
* Strukturerad
* Noggrann
* Har en god samarbetsförmåga

Övrig information


* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med sex månaders inledande provanställning
* Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd hos ApoEx och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. ApoEx AB har på sju år vuxit till 4,5 miljarder i omsättning. Vi fokuserar på varuförsörjning till privat och offentlig vård. ApoEx har framförallt vunnit kunder och uppdrag genom ny, effektiv, logistik och egenutvecklade IT-lösningar. ApoEx IT-lösningar används både internt, för att skapa effektivitet, och externt, för att underlätta för kunder och erbjuda nytänkande lösningar. Idag är vi cirka 300 medarbetare. Vill du utvecklas med oss? Läs mer om ApoEx på deras hemsida!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2020
  • Ansök senast: 26 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023