OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ApoEx är ett ungt och entreprenörsdrivet företag med stora ambitioner på framtiden. De söker nu dig som är i början av din karriär och som vill ta dig an rollen som inköpsassistent; en roll där du självständigt kommer få genomföra och ta beslut inom inköpsområdet. Välkommen in med din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
ApoEx erbjuder läkemedelsförsörjning och angränsande tjänster för både offentliga och privata vårdgivare. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. De erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du ges stor frihet under ansvar redan från första dagen. Som inköpsassistent kommer du att ha en god insyn i samtliga processer berörda av inköpsorganisationen och vid behov fylla de kunskapsluckor som kan finnas. Du förväntas självständigt söka kunskap och/eller lösningar på de utmaningar som kan uppstå i verksamheten, exempelvis ärendehantering eller to-do's. Detta är en visstidsanställning som sträcker sig till september 2025.
Du erbjuds:
- En operativ och administrativ roll i ett dynamiskt, entreprenörsdrivet och växande bolag med ett starkt fokus på digitalisering och automatisering
- Möjligheten att lära dig mer om inköp- och logistikflöden av erfarna, kompetenta och stöttande kollegor
- En trygg visstidsanställning hos en kollektivavtalsansluten arbetsgivare med goda anställningsvillkor, friskvårdsbidrag, tjänstepension och en arbetsplats där engagemang och driv värderas högt!
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad eftergymnasial utbildning, med fördel inom ekonomi, logistik eller inköp
- Har någon form av erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom exempelvis orderläggning och logistikflöde
- God systemvana, inkl. Google Sheets
- Skriver och kommunicerar obehindrat i det svenska språket då det används i detdagliga arbetet
Det är meriterande om du har erfarenhet av läkemedelsbranschen.
I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper och din potential. För att i trivas i rollen ser vi att är nyfiken och har en god prioriteringsförmåga, samt van att hantera flera arbetsuppgifter parallellt med ett framgångsrikt resultat. Vi tror även att du är:
- Flexibel
- Strukturerad
- Självgående
- Noggrann
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ApoEx här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231