Inköpsassistent till Arento

Inköpsassistent till Arento

Arbetsbeskrivning

Är du en nyfiken person som drivs av att hitta nya affärsmöjligheter? Trivs du dessutom med att arbeta i högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik? Då kan det vara dig vi letar efter! Just nu söker Arento en inköpsassistent som kan ansluta sig till deras inköpsteam i Knivsta. Tjänsten är på heltid och förväntas starta så fort som möjligt för att sedan fortgå i sex månader, med goda chanser till förlängning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I tjänsten som inköpsassistent hos Arento kommer du att ingå i ett team av tre inköpare och en inköpschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• Orderhantering - där du främst kommer att handskas med beställningar, sköta upplägg i affärssystem, hantera leasingupplägg, samordna relevant utbildning samt fakturahantering
• Offerthantering – där du vid behov kommer att ta in projektspecifika offerter från Arentos leverantörer utifrån verksamhetens behov
• Reklamationshantering – där du förväntas driva reklamationsärenden mot leverantörer
• Tillhandhålla rapporter och analyser
• Administration – där du bland annat kommer att sköta administrationen i affärssystemen samt handskas med administrationen kring avtal


Vem är du?
För att passa in i rollen som inköpsassistent hos Arento ser vi att du är ordningsam, nyfiken och uppskattar en snabbrörlig miljö. Du behöver även vara flytande i det svenska språket i såväl tal- som i skrift, samt ha goda kunskaper i MS Office. Meriterande är det om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med upphandlingar och har kännedom av inköpsarbete, men det är inget krav. Vi lägger även stor vikt vid personliga egenskaper och hoppas därför på att du är positiv, social och en lagspelare av rang.

Om verksamheten
Arento AB är ett helsvenskt bolag som ingår i Sveviakoncernen. Vi förser bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige med anläggnings- och byggmaskiner. I vårt erbjudande ryms allt från uthyrning av maskiner, fordon och utrustning till fullservice vid etableringar och vägavstängningar. Erfarenhet och service i kombination med förstklassigt sortiment gör det enkelt, tryggt och lönsamt att hyra av oss. Vi har kundcenter från Luleå i norr till Malmö i söder.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023