OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Inköpsassistent med kärlek för siffror till vårt fina bolag och kontor i Spånga.
Vi är en inköpsavdelning på sex personer och söker dig som kan fungera som stöd åt våra inköpare med administration kring våra leverantörer och inköp i en transaktionsintensiv roll. Det är viktigt att du är mycket noggrann, effektiv och älskar siffror samt att du har god officekunskap, framförallt i excel. Du är också kunnig i engelska, muntligt och skriftligt då rollen innebär en del kontakt med våra leverantörer som framförallt ligger i USA.
Tjänsten innebär avstämningar och uppföljningar av beställningar, fakturor och leveransavvikelser samt kontakt med företagets leverantörer kring detta.
Du ansvarar också för inskanning av bolagets leverantörsfakturor i vårt fakturaskanningsystem Readsoft Online. Du bokar transporter, skickar tulldokument och lastlistor samt utför registervård.
Vi bygger nu om våra lokaler och kommer under året att ha nya fina kontors- och umgängesytor. Vi månar mycket om våra anställda och en gång per år gör vi en gemensam resa. Vi har högt i tak. Friskvårdsbidrag, subventionerad lunch och gemensam frukost varje dag ingår. Hos oss finns även en speciell trivselkommitté som bidrar till företagets och medarbetarnas välmående.
Kontakta gärna Mariann Trollsås Ösund om du har några frågor eller kanske tips på någon kandidat som kan vara intresserad. mariann.oesund@huvudverket.eu alternativt på mobilen 0735-106565
Sök tjänsten via länken här nedan, redan idag! Rekryteringsprocessen är i gång och intervjuer sker löpande.