Inköpsassistent till C.W. by Carin Wester (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en vikarierande Inköpsassistent till vårt inhouse brand C.W. by Carin Wester.

Tjänsten är ett vikariat till december 2022 med placering på Åhléns Huvudkontor i centrala Stockholm. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt, vi ser gärna att du kan delta i några dagars introduktion under juni.

Rollen som inköpsassistent

Som Inköpsassistent stöttar du Inköparen i det dagliga arbetet, du får stort eget ansvar och blir en del av ett ambitiöst och engagerat team. Du ansvarar bland annat för:

- Provhantering och produktutveckling
- Hantering av artikeladministration
- Leveransbevakning
- Kommunikation med bl a produktion, leverantörer och lager
- Insikt i inköpsarbetet och försäljning

I denna roll arbetar du i ett team som består av bl.a. Inköpare och Designers, du arbetar även nära Mönsterkonstruktörer. Du rapporterar till Inhouse Brand Manager.
Vad krävs för att lyckas i denna roll?

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

- Utbildning inom Inköp/Ekonomi eller textila material
- Tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent, gärna inom Inhouse Brand/Private Label
- God systemvana och lätthet för att ta till dig nya system
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vem är du som söker?

Du behöver ha ett stort driv och vara nyfiken på att hitta nya affärsmöjligheter. Du ska ha förmågan att hantera stora mängder data och en händelserik vardag. Du är flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett stort intresse för mode och detaljhandeln. Du är organiserad, stresstålig och har förmågan att få saker gjorda. Du är bra på att samarbeta och är lösningsorienterad.

Rekryteringsprocess

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Åhléns är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023