OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dustin är den ledande återförsäljaren av IT- och elektronikprodukter i Sverige, Danmark och Norge.Försäljningen sker via Internet och telefon.Kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner.Dustins styrkor är sortiment, snabbhet och service.Koncernen har 350 anställda och omsätter 3,8 miljarder SEK.Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor.Inköpsassistent Som medarbetare på inköpsavdelningen kommer Du att ingå i ett glatt team på drygt 20 personer där det är högt i tak och snabbt tempo.Dina arbetsuppgifter innebär att Du kontinuerligt kommer tillhandahålla leveransbesked från våra leverantörer till kunder och säljare, samt besvara interna leveransförfrågningar från vår Nordiska organisation.Vidare arbetar du med att åtgärda utgångna produkter, bearbetning och uppföljning av flertalet olika listor, samt administrera och följa upp orderbekräftelser.Vi vill att du - Är uthållig, strukturerad och driven, och mycket ansvarskännande.- Har en positiv attityd.- Har en genuin förståelse för hur viktigt Ditt arbete är ur ett kundservice-perspektiv och att Du förstår helheten i arbetsuppgifterna.- Har speciellt god förmåga att arbeta fokuserat, förstå och arbeta utifrån etablerade arbetsrutiner och utmärkt samarbetsförmåga.- Kan uttrycka Dig på ett korrekt sätt per telefon och mail vid såväl externa som interna kontakter. Kvalifikationer - Du har minst gymnasial utbildning.- Du har några års arbetslivserfarenhet, gärna från liknande arbetsuppgifter.- Goda kunskaper i Office-paketet (främst Excel och Outlook), samt mycket goda kunskaper i tal och skrift gällande både svenska och engelska. Rekryteringsprocessen pågår fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningsperioden.