Inköpsassistent till energibolag

Inköpsassistent till energibolag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Du kommer som inköpsassistent att arbeta nära tillsammans med inköpare samt ingenjörer och arbetsledare från mekaniska verkstaden. I denna tjänst kommer du även hjälpa till inom företagets Fastighets- och Distributionsavdelning. Företaget gör ett stort antal beställningar varje år inom drift och underhåll och den administrativa bördan har ökat. Ditt ansvar kommer innebära att stötta inköparen på plats samt de ingenjörer och arbetsledare från verkstäderna med administration. En del av ingenjörernas samt inköparens enklare inköp kommer du självständigt att ansvara för.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Administration och rapportering kring inköpsprocessen
• Offerintagande
• Skapa rekvisitioner och underlag
• Fakturahantering
• Orderhantering
• Kontroller tidsedlar från entreprenad

Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten har du:

• Minst avslutad gymnasieutbildning, har du vidare utbildning inom relevant område är det meriterande.
• Några års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter med liknande ansvar inom marknad, inköp, logistik eller dylikt.
• God systemvana.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du trivs med eget ansvar kombinerat med samarbete i grupp. Du är kommunikativt lagd och har lätt för att skapa relationer. Viss teknisk förståelse eller intresse krävs inom mekanik, hydraulik, el och automation samt inköp relaterat till detta.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Uppdraget planeras pågå under minst 6 månader och du kommer att tillhöra kundens kontor i centrala Stockholm men under rådande läge förekommer även distansarbete.
Urval och intervjuer sker löpande. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2020
  • Ansök senast: 16 december 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023