OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du passionerad för inköp och strävar efter att utvecklas i en global arbetsmiljö? Oavsett om du befinner dig i början av din inköpskarriär eller redan har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, så söker vi just nu en engagerad inköpsassistent till vår kund i Malmö!
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag som värderar din trivsel hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du inte bara anställd, utan en viktig och uppskattad person både som medarbetare och kollega. Vi strävar efter att vara den bästa arbetsgivaren inom bemanningsbranschen, och våra ledord - Stolthet, Omtanke och Engagemang - genomsyrar allt vi gör.
Arbetsuppgifter
Vår kund lägger stor vikt vid medarbetarnas utveckling och erbjuder en omfattande utbildningsplattform. Inköpsteamet arbetar med specialanpassade system för att möta kundens behov och verksamhet.
Dina ansvarsområden kan inkludera leverantörskontakt, orderhantering, fakturering och andra administrativa uppgifter. Du kommer att använda datorn som ditt huvudsakliga verktyg och administrera i olika system. Med globala leverantörer innebär arbetet regelbunden kontakt via e-post och telefon, både på engelska och svenska.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan innebära:
• Orderbevakning och granskning
• Orderläggning och dagliga inköp
• Fakturahantering
• Kontakt med leverantörer
• Administration
Kvalifikationer
Vi söker dig som är i början av din karriär, har en stark passion för inköp och en vilja att utvecklas. Det är av största vikt att du är serviceinriktad, strukturerad och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förväntar oss att du är en lagspelare samtidigt som du kan ta egna initiativ och prioritera uppgifter effektivt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt eller serviceinriktat arbete samt goda kunskaper i Excel.
Meriterande kvalifikationer:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller administration
• Tidigare erfarenhet av inköp eller liknande roll som administratör
Övrig information
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av oss och arbeta ute hos vår kund i Malmö på heltid under 12 - 18 månader. Det finns möjligheter till förlängning eller överrekrytering vid ömsesidig nöjdhet.
Vi tar ej emot ansökningar på telefon eller mejl. För övriga frågor, kontakta ansvarig rekryterare Joakim Felldin.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jardelid
Lovisa Kvam
Lovisa Kvam
Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby
Emelie Wedin
Anna Jardelid
Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg
Mathilda Berg