Inköpsassistent till globalt innovativt teknologiskt företag!

Inköpsassistent till globalt innovativt teknologiskt företag!

Arbetsbeskrivning

För dig som vill bli en del av ett spännande företag och arbeta med det operativa inköpsarbetet finns nu möjligheten att söka rollen som inköpsassistent. Vi söker dig som har erfarenhet som inköpsassistent och motiveras av att arbeta i en roll där din administrativa ådra kommer till sin rätt. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en inköpsassistent som kommer ha en betydande roll i arbetet att ge operativt stöd till inköparna på företaget. Som inköpsassistent kommer du att vara placerad på deras kontor i Kista och arbeta tätt ihop med inköpare samt inköpschefen i det dagliga arbetet. Det är även denna grupp som kommer att ansvara för- och dela upp introduktionsutbildningen inom affärssystemet Jeeves mellan varandra samt ge en introduktion till arbetsuppgifter och rutiner som förväntas följas på arbetsplatsen.

På kontoret i Kista arbetar 44 personer och när du kliver in möts du av härliga kollegor från de olika avdelningarna sälj, kvalitet, finans, utveckling samt montering och produktion. Företaget präglas av högt i tak, trevlig atmosfär och en god blandning av män och kvinnor i varierande åldrar. Rollen passar dig som tycker om när det händer mycket på arbetet och du samtidigt får ha kul tillsammans med dina kollegor.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsassistent kommer du ge stöd till inköparna i det operativa inköpsarbetet. Du kommer bland annat att vara delaktig i att:
* Lägga beställningar
* Ta hand om rekvisitioner/anmodanden
* Bevaka ordererkännanden och leveranser
* Ta ut underlag till offertförfrågningar
* Administrativ hjälp vid avvikelser

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som:
* Tidigare har minst 1 års erfarenhet av att arbeta som inköpsassistent och således förståelse för hela inköpsprocessen.
* Har jobbat i något affärssystem för inköp tidigare, föredragsvis Jeeves
* Har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt excel
* Har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du:
* Har en universitets- eller högskoleexamen med inriktning mot inköp eller administration

Som person är du noggrann och strukturerad och tar gärna stort ansvar för de arbetsuppgifter du tar dig an. Du driver på dina arbetsuppgifter på ett självgående och målinriktat sätt, men räds inte för att fråga om du fastnar vid en uppgift. Då du kommer hantera arbetsuppgifter som innefattar dialog med olika avdelningar förväntas du ha god servicenivå och bemöta alla på ett professionellt och trevligt sätt.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månaders konsultuppdrag med eventuell möjlighet till förlängning
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Kista
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Företaget är en ledande global innovatör inom teknologiska tjänster, respekterad för att tillhandahålla lösningar på de största tekniska utmaningarna, från såväl rymd som till havets djup.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2021
  • Ansök senast: 23 februari 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023