Inköpsassistent till Hectronic

Inköpsassistent till Hectronic

Arbetsbeskrivning

Gillar du att ha många bollar i luften och trivs i en administrativ och koordinerande funktion med många kontaktytor? Då kan denna roll vara något för dig! Vi letar nu efter en inköpsassistent för ett spännande konsultuppdrag till vår attraktiva kund Hectronic i Uppsala. Tjänsten beräknas starta omgående och beräknas pågå i minst 6 månader, med goda möjligheter till förlängning. Urval och intervjuer kommer ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser mycket fram emot att läsa din ansökan!

Om tjänsten
I denna roll kommer du att tillhöra avdelningen inköp/logistik. I teamet så finns det 5 personer och du kommer i denna roll stötta upp dessa personer i deras arbete. Du kommer att vara en aktiv medarbetare som både rör dig runt på lagret och sköter administrativa bitarna på kontoret.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vara behjälplig på lagret - leta efter specifika komponenter
Ta emot leveranser och skanna in dessa
Packa paket
Spåra sändningar - ta reda på om något gått fel, se över förväntad leveranstid etc
Söka efter komponenter och sammanställa kostnadsförslag från leverantörerna
Hantera listor och filer i Excel
Kontakta leverantörer
Svara på inkomna mail

Vem är du?
För att passa i denna roll så behöver du ha allmän datorvana, och god vana av Microsoft Office paketet. Har du tidigare arbetat i affärssystemet Pyramid så är det mycket meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person ser vi att du är driven, serviceminded, noggrann och har förmågan att ta egna initiativ. Du är duktig på att prioritera och du har viss förståelse för komponenter och elektronik.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Gustafsson

Frida Aronson

Anna Holm

Asaad Amaya

Anne Wegar

Asaad Amaya

Frida Aronson

Jannica Chinos

Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Uppsala AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 5 september 2021

Besöksadress

Svartbäcksgatan 1 B, Uppsala
None

Postadress

Svartbäcksgatan 1 B
Uppsala, 75320

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023