OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder varje dag.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön och ev. årsbonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
I rollen som Inköpsassistent kommer du för vår nya skandinaviska distributionscenter att ansvara för
Att hantera artikeladministration (egenskaper, vikt, mått, antal per försäljningsenhet…
Att ansvara för vår produktdatabas samt att uppdatera produktattribut
Att skapa produktdatablad
Att skapa artiklar & leverantörer i vårt ERP (Business Central)
Att bidra till att förbättra våra inköpsprocesser
Att hantera och besvara interna mailfrågor (Sverige/Norge/Danmark)
Att bidra till att kartlägga våra processer och underhålla ISO / FSC certifieringar
Att Leda/skapa/koordinera rapporter & presentationer till företaget och koncernen
Att administrera lagernivåer på externa lager
Att jobba i nära samarbete med övriga avdelningar, bland annat produkt/katalog, webb samt säljavdelning
Placeringsort är intill Landvetter flygplats. Du kommer att ingå i inköpsteamet och rapportera direkt till inköpschefen
Vad vi söker
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss.
Vi söker dig som är nyfiken och jobbar datadriven med syfte att optimera vårt lager.
Vill du vara med och utveckla vår organisation ser vi gärna att du har egen drivkraft och stort engagemang i allt du gör. Du är resultatorienterad, målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med teamet. Vi tror att du har hög arbetskapacitet och har mycket energi som du gärna smittar av dig utav.
Du har troligtvis jobbat några år med liknande arbetsuppgifter och är redo att ta nästa steg.
Du är:
Kundorienterad: hos oss sätter vi kunden i centrum i alla beslut
Kvalitetsmedveten, självstyrande med god förmåga att Detaljfokuserad, resultatorienterad och metodisk i ditt tillvägagångssätt
Drivande med en hög grad av service- och affärskänsla. Det är även viktigt att du har positiv och lösningsorienterad inställning som inspirerar dina kolleger till att utveckla och utvecklas.
Självgående och strukturerad, då företaget växer snabbt är det viktigt att du hjälper oss att implementera och dokumentera struktur och rutiner för att skapa tydlighet i vårt arbete
Teamspelare, för dig att arbeta i team är en självklarhet. Genom att vara kommunikativ, drivande och prestigelös skapar du goda förutsättningar för att driva affärerna på en professionell nivå. Du gillar även att jobba internationellt och utbytta erfarenhet med kollegor i andra länder
Du har starka analytiska färdigheter, ett proaktivt arbetssätt och lätt för att identifiera förbättringsmöjligheter.
Krav:
Gymnasial utbildning med några års arbetserfarenhet.
Avancerad användare av Excel
Kunskaper i Officepaketet samt god datavana.
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. Franska är ett plus.
Erfarenhet av Navision är ett plus
Meriterande med viss del av eftergymnasial utbildning samt viss inköpserfarenhet