OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en inköpsassistent till ett av Nordens största tjänsteföretag ISS Facility Services.
Vill du arbeta i ett framgångsrikt och globalt bolag där du får vara med och skapa platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro? Då passar den här tjänsten dig! Just nu söker ISS en inköpsassistent till deras kontor beläget i Stockholm. Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!
Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och ISS Facility Services.
Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden.
Omfattning och tillträde:
Konsultuppdraget startar i början av augusti och pågår initialt i 6 månader med möjlighet till förlänging.
Tjänsten är på heltid och arbetet kommer utföras under kontorstider.
ISS tillämpar hybrid vilket innebär att du får möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan och tre dagar på plats.
Om tjänsten
Du kommer tillhöra inköpsavdelningen som består av 11 medarbetare och rapporterar till Category Manager Products.
I rollen som inköpsassistent kommer dina arbetsdagar vara varierade, utmanande och intressanta.
Du kommer få arbeta med inköpsprocessen vilket innebär att delta i upphandlingar och stötta med administrativa arbetsuppgifter likväl som att beställa produkter och inneha kontakt med leverantörer. Vidare kommer du agera support för intern personal kring frågor som berör service och tjänstebilar samt ansvara för support mejlboxen.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och är serviceorienterad. Du har en god förmåga att samarbeta i team och har lätt för att kommunicera med andra. Du är driven och ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du tycker om att ta initiativ, är prestigelös, flexibel och öppen för nya lösningar. Som person har du gott omdöme och är pålitlig. Du är noggrann och har förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Vi tror att du är en serviceorienterad person med ett sinne för ekonomi och ser gärna att du ahr tidigare arbetslivserfarenhet av inköp och ekonomi.
Vi söker dig som:
* Har tidigare arbetslivserfarenhet av en liknande roll eller administration.
* Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal som skrift.
* Mycket goda kunskaper i MS Office (framförallt Excel).
Det är meriterande om du även har:
* Arbetslivserfarenhet inom ekonomi och/eller inköp.
* Yrkes eller högskoleutbildning inom relevant område.
* Tidigare arbetslivserfarenhet av projektarbete.
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta Oscar.ronngren@manpower.se