Inköpsassistent till Kid's Concept

Inköpsassistent till Kid's Concept

Arbetsbeskrivning

Om du vill ha en omväxlande arbetsdag där dina uppgifter kombineras av inköp, leveransbevakning och administration har du hittat rätt. Därtill får du möjlighet att arbeta hos ett bolag som gör egendesignade produkter för att förenkla livet kring barnen och bidra till en trygg och lekfull barndom!

Om vår kund
Hållbar svensk design - Kid’s Concept (Sweden Concepts AB) är ett väletablerat svenskt designföretag som grundades 2007. Våra egendesignade träleksaker, barnmöbler och inredningsdetaljer i genomtänkta teman. Koncepten är vår framgång och gör det enkelt att inreda harmoniska barnrum. Våra leksaker är säkra, hållbara och trygga att leka med. Val av hög kvalité på material låter produkterna gå i arv från storasyster till lillebror, funktion och hållbarhet går hand i hand. I vårt arbete är förståelse för miljöaspekter prioriterat, vi arbetar för vår och kommande generationer. Företaget växer stadigt och finns idag i 30 länder, i både fysiska och onlinebutiker främst i Norden och Europa. Huvudkontor och lager ligger i Viared.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpsassistent hos Kid’s Concept kommer du främst assistera inköparen i det dagliga arbetet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är alltifrån övrig administration, returhantering, reklamationer och prisjustering i affärssystemet till leveransbevakning och du har en kontinuerlig dialog med externa parter, såsom leverantörer, storkunder och transportföretag.

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom en administrativ roll. Inköpserfarenhet är meriterande. Vi tror att du som söker tjänsten både har ett stort intresse för såväl system som för företagets produkter. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av Litium, Navision och Qlick Sense. Rollen innefattar många kontaktytor även internationellt, varför du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Som person är du noggrann och strukturerad med ett högt engagemang för ditt arbete. Du är lyhörd och tycker om att arbeta tillsammans med andra samt har ett prestigelöst förhållningssätt.

Du trivs i en roll av administrativ karaktär, där du har en god förmåga att leverera enligt deadlines.

Vi erbjuder dig en helt ny tjänst hos oss och du blir en del av en platt organisation med snabba beslutsvägar och ett prestigelöst klimat. Vi arbetar med hållbara produkter som vi vill ska hålla i generationer och har en regel som är vägledande för oss i allt vi gör - Det måste kännas rätt i magen. Välkommen med din ansökan om det känns rätt i magen för dig.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 7 november 2021. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Pettersson på pauline@effektiv.se eller Marie Wikström på marie@effektiv.se

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sökord
Inköp, Inköpsassistent, Administration, Administratör, Excel, Leveransbevakning, Purchaser, Buyer, Purchasing

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023