Inköpsassistent till Koncerninköp i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Koncerninköp är en strategisk resurs till regionstyrelsen som har i uppdrag att säkra regionens behov av varor och tjänster med fokus på besparing och kvalitet. Koncerninköp är uppdelade i fem enheter: IT och allmänt material, Läkemedel och medicinsk teknik, Medicinskt material, Tjänster och inköpsservice.

Inköpsservice ger service kring inköpsuppdrag och hjälper till med att göra rätt inköp.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ny inköpsassistent till vår verksamhet!

Som inköpsassistent arbetar du med produktrådgivning och beställningar till sjukvården i Region Skåne. Arbetet sker huvudsakligen via telefonen där du har tät kontakt med både sjukvårdspersonal och leverantörer. Mycket av arbetet sker även via datorn och de beställningssystem vi använder oss utav.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs det att du har en avklarad gymnasieutbildning och har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Krav är att du har tidigare erfarenhet från arbete inom kundtjänst/support och har goda kunskaper i Officepaketet. Har du tidigare erfarenhet/kunskap om de produkter som används inom vården är det meriterande. Det är önskvärt att du tidigare har arbetat i systemen Raindance och Jeeves.

Det är viktigt att du är en initiativrik och drivande person som kan lösa uppkomna problem på ett smidigt sätt. Vi tror att du har en god social kompetens och trivs med att ha många kontakter i ditt dagliga arbete. Rollen kräver även att du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen in med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO

Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Koncernkontoret Kristianstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Vikariat t.om den 31 mars 2017. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 16 maj 2016 eller enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 27 april 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

JA Hedlunds väg
Kristianstad, 29189

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023