OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av inköp och vill arbeta med ramavtal inom den offentliga verksamheten? Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en inköpsassistent till vår kund på Södermalm i Stockholm. Kunden är en förvaltning som till majoriteten ägs av Sveriges kommuner och regioner. De arbetar med att samordna upphandlingar för den offentliga sektorn utifrån ramavtal. Detta är ett konsultuppdrag på heltid via Bemannia som startar omgående och pågår till 30 juni 2024. Arbetstiderna är förlagda mellan 8-17 vardagar och det finns möjlighet till visst distansarbete.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som avtalskoordinator kommer du bland annat arbeta med att hantera förändringar i kunders avtal gällande exempelvis prisjusteringar. Enklare juridiska analyser, tolka avtal, följa upp avvikelser och utföra sanktioner är en del av dina arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans med kategoriansvarig för att driva en god avtalsimplementation. I rollen som inköpsassistent kommer också hantera påminnelser, avtalstider, sortiment, villkor och optioner.
Vidare kommer du att
- Samla in statistik.
- Genomföra enkäter med uppföljning av ramavtal.
- Följa upp intäkter.
- Ansvara för att ramavtalen syns på hemsidan.
Dina kvalifikationer
- Relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller juridik.
- Förståelse för exempelvis Index, FFU, ESPD, LOU, DIS, förstudie, annonsering och utvärderingsmodeller.
- God IT-kunskap.
- Kunskap om upphandlingar, ekonomiska nyckeltal och juridisk text.
- God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift samt självständigt ta fram texter.
- God projektledningsförmåga.
- God kunskap inom Office-paketet.
Meriterande
- Avancerade Excel-kunskaper
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 7/11.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson