OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Klintberg & Way
Klintberg & Way Parts AB ingår i Klintberg & Way Group som en del i Hedin Group. KW Parts är generalagent och samarbetspartner för högkvalitativa och välrenommerade varumärken inom fordonsindustrin. Klintberg & Way Group är moderföretag för KW Parts, Dawa Däck , Pro Imp, KW Wheels, InterWheels och KW Cars
KW Parts AB grundades 1975 och är Europas största grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Vi verkar på den europeiska marknaden i 37 olika länder och har 50 anställda. KW Parts har sitt huvudsäte i Stockholm. Vi erbjuder över natten leveranser till alla länder från våra två lager i Sätra och Bålsta.
KW Parts är mitt inne i en stor förändringsresa där vi utöver att utveckla befintlig B2B affär även inom kort ska lansera e-handel till privatpersoner över hela Europa. Vi behöver därför stärka upp vårt team med en inköpsassistent till huvudkontoret i Kista, Stockholm.
Arbetsbeskrivning
Som inköpsassistent på Klintberg & Way kommer du tillsammans med dina kollegor att arbeta operativt med inköp. Rollen innebär att arbeta brett inom området med kontakter både internt och externt i en internationell miljö samt hantera ett stort antal intressanta produkter till de amerikanska bilarna. Du kommer att ingå i ett inköpsteam om 5 personer
I arbetsuppgifterna ingår att:
- Underhåll av artiklar och priser i affärssystemet
- Vara behjälplig i att söka efter reservdelar hos våra leverantörer
- Skapa lagerförslag och göra inköp mot lager
- Göra inköp till kundorder
- Leveransbevaka och uppdatera leveransinformation
- Hantera tull och fraktfrågor
- Göra avstämningar av leveranser och fakturor
Din profil
Vi söker dig som gärna tidigare har arbetat som inköpare eller har erfarenhet av inköp och dess processer. Vi ser att du har erfarenhet från, eller ett genuint intresse av, bilbranschen och gärna med intresse för reservdelar och amerikanska bilar.
Du trivs och vill arbeta med processer och affärssystem. Har du erfarenhet av system som Navision är detta en klar fördel. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Som person ska du tycka om att arbeta i ett högt tempo och har ett sinne för ordning och reda, detta kommer att vara viktigt för att lyckas i rollen. Du har en social förmåga, är duktig på att prioritera och är självgående.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning på heltid med start omgående. Placering i Kista Stockholm.
Låter detta som någonting för dig? Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anders Nyström: anders.nystrom@kwparts.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23