Inköpsassistent till ledande bolag inom drivmedelsbranschen!

Inköpsassistent till ledande bolag inom drivmedelsbranschen!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare administrativ erfarenhet och vana att hantera många informationsflöden? Nu söker dig som vill arbeta som administrativt stöd med särskilt fokus på leverantörsregistrering hos vår kund i centrala Stockholm. Välkommen med din ansökan redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett ledande bolag inom drivsmedelsbranschen med kontor i fräscha lokaler i centrala Stockholm. De söker nu ett administrativt stöd till sin inköpsavdelning. Inköpsavdelningen består i dagsläget av 9 stycken personer placerade i Stockholm och Göteborg. Avdelningen präglas av en god sammanhållning där teamet alltid försöker hjälpa varandra och värdestätter att ha roligt tillsammans på jobbet.

Uppdraget är med start omgående och sträcker sig till och med 2023-12-31. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Att via telefon och mejl guida leverantörerna hur de registrerar sig i inköpsportalen.
- Kvalitetskontrollera registrerade leverantörsuppgifter och föra över dessa till andra affärssystem (M3, Maximo).
- Säkerställa, uppdatera och underhålla masterdata (grunddata) för leverantör i våra affärssystem.
- Utföra administrativa uppdateringar i inköpssystemet.
- Hantera andra inkommande samtal och e-post från leverantörer och interna kontakter.

VI SÖKER DIG SOM
- Har e gymnasieutbildning eller annan kompetens/erfarenhet som uppväger gymnasiekompetens
- Tidigare arbetslivserfarenhet (1-3 år)
- Erfarenhet av administrativt arbete (1-3 år)
- Goda kunskaper i Excel och MS Office
- Talar och skriva svenska och engelska obehindrat, då den interna och externa kommunikationen sker på bägge språken
- Har en vana att arbeta med många parallella informationsflöden
- Har lätt för att sätta sig in i nya rutiner och processer

#

Vi söker dig som är


* Strukturerad, noggrann samt har ”öga för detaljer”
* Är en god kommunikatör
* Agerar proaktivt och är självgående


#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, ca 08-17
* Placering: Kungsholmen, Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 5 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023