Inköpsassistent till ledande telekombolag

Inköpsassistent till ledande telekombolag

Arbetsbeskrivning

Till ett av de stora telekombolagen söker vi nu dig som vill utvecklas inom inköp och logistik och som har ett öga för detaljer. Brukar din omgivning beskriva dig som ordningsam och noggrann så kan detta vara tjänsten för dig. Du, tillsammans med teamet kommer arbeta för att ha rätt produkt på rätt plats i rätt tid och till rätt pris. Stämmer det in på dig? Sök då tjänsten idag vi går igenom ansökningarna löpande!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi dig som är en noggrann teamorienterad stjärna till företagets team inom Device & Logistics i rollen som Device & Logistics Support. På Device & Logistics arbetas det med inköp och logistiken av produkterna företaget säljer till deras kunder, exempelvis mobiltelefon, tablets, tillbehör, TV boxar och routers. Teamet arbetar för att ha rätt produkt på rätt plats i rätt tid och till rätt pris oavsett om det är till konsumentkunder eller B2B. Teamet man kommer att jobba i består i dagsläget av sju personer med blandade roller.

Du erbjuds


* Erfarenheter inom inköp på ett stort bolag
* Att bli en del av Academic Works nätverk


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Rollen innefattar ett brett fält av arbetsuppgifter med såväl interna kontakter som externa med leverantörer. Du kommer vara delaktig i viktiga aktiviteter så som inventering, beställning av tillbehör, rapportering och liknande tillsammans med hantering och kontering av ankomna fakturor.

I rollen kommer du i övrigt att ha följande arbetsuppgifter:
* Inleverans- & orderuppföljning.
* Insamling och avslut av produkter för optimal lagerhållning.
* Tillse rätt lagernivår i butik av tillbehör.
* Tillse att demotelefoner finns.
* Interna lagerflyttar.
* Fakturahantering i interna-systemet.
* Diverse rapportering, ex emballage och elektronik till återvinning.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasialutbildning inom ekonomi, inköp eller liknande
* Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
* Har arbetat som inköpsassistent eller inköpsadministratör sedan tidigare

Det är meriterande om du…
* Har arbetat med leverantörsreskontra eller logistik sedan tidigare

Som person är du en teamspelare som trivs med att arbeta i lag. Man presterar som bäst när alla mår bra och hjälper varandra. Vidare är du noggrann, har ett öga för detaljer och strävar efter att göra saker så bra som möjligt. Vi söker en person som har god ekonomisk förståelse, kan arbeta metodiskt och har kundnyttan för ögonen.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid initialt 6 månader med stora chanser till förlängning
* Placering: Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024