Inköpsassistent till Linxon i Västerås

Inköpsassistent till Linxon i Västerås

Arbetsbeskrivning

För dig med en utbildningsbakgrund inom inköp och som vill arbeta hos ett expansivt företag med projekt runt om i världen, finns nu möjligheten att bli en del av inköpsteamet hos Linxon i Västerås. Som inköpsassistent har du ett nära samarbete med inköpschefen, en strategisk inköpare och projektledare på kontoret samtidigt som du har stort eget ansvar. Här får du möjlighet att utveckla dina kunskaper inom inköp och att jobba i projektbaserade former med många kontaktytor.

OM TJÄNSTEN
Som inköpsassistent kommer du att sköta det administrativa arbetet kopplat till inköpsprocesserna i samtliga av Linxons olika elkraftsprojekt. Du kommer att arbeta nära inköpschefen och en strategisk inköpare där du bland annat registrerar och godkänner inköp samtidigt som du kvalitetssäkrar att leverantörer är kvalificerade. På så sätt är du delaktig i hela inköpsprocessen och har kontakt med projektledare och säljare. På Linxon finns goda utvecklingsmöjligheter, stort kompetensutbyte och en laganda mellan de olika avdelningarna.

Du erbjuds:


* Goda utvecklingsmöjligheter inom inköp.
* En del i ett växande bolag i en framtidsorienterad bransch.
* Stora kontaktytor.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Administrera olika delar i inköpsprocesser.


* Lägga in inköp och godkänna dem i datasystemet Oracle.
* Ansvara för kvalificering av leverantörer.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad eftergymnasial utbildning inom inköp eller upphandling.


* Har god datavana och kunskaper i Office paketet.
* Obegränsade kunskaper i svenska och engelska då språken dagligen används i arbetet.


Meriterande:


* Har arbetslivserfarenhet inom inköp.
* Har kunskaper inom elkraft.


Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Övrig information:


* Startdatum: Omgående, maj
* Omfattning: Heltid, måndag-fredag. 6 månaders konsultuppdrag, med goda möjligheter till förlängning.
* Placering: Västerås.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Linxons önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Linxon is a joint venture company set up by SNC-Lavalin and ABB to deliver turnkey electrical AC substation projects. Linxon undertakes turnkey electrical alternating current substation projects related to renewable and conventional power generation, power transmission and transportation solutions. Turnkey solutions includes project design, engineering, procurement, construction, management, commissioning and after-sales support.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2020
  • Ansök senast: 16 maj 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


9 januari 2025

9 januari 2025

Operativ inköpare

Operativ inköpare

9 januari 2025

9 januari 2025