OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader med start 21 augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Mitsubishi Electric.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företaget:
Mitsubishi Electric är ett marknadsledande företag inom värmepumpar och luftkonditionering för bostäder, kontor- och industrilokaler. Dem tillverkar och säljer elektroniska produkter och system med en mängd olika användningsområden och tillämpningar. Med innovationer och banbrytande teknik bidrar de till samhällets utveckling och förenklad vardagstillvaro världen över. Mitsubishi Electric har 11 filialer i Europa och från kontoret i Sverige marknadsförs och säljs klimatprodukter på marknaden i både Norden och Baltikum. Mitsubishi Electrics varumärke kännetecknas av nyskapande produkter av hög kvalité med lång livslängd. De befinner sig i en stark tillväxtfas i Sverige och vill nu förstärka sitt team som sitter i Sollentuna med en inköpsassistent.
Arbetsuppgifter:
I rollen som inköpsassistent arbetar du tillsammans med dina kollegor i ett familjärt och prestigelöst team. Du stöttar med administrativa arbetsuppgifter som förekommer inom avdelningen. Du stöttar bland annat med inköp av produkter och reservdelar från fabriker och externa leverantörer. Du arbetar även med leveransbevakning, register- och materielunderhåll samt kontrollering av fakturor för att identifiera prisavvikelser.
Övergripande arbetsuppgifter:
• Inköp av produkter och reservdelar
• Leveransbevakning
• Register- och materielunderhåll
• Kontrollering av fakturor
• Stötta teamet med administrativa arbetsuppgifter
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt
• Mycket god datorvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Eftergymnasial utbildning inom inköp är meriterande
• Tidigare arbetslivserfarenhet i SAP är meriterande
För att vara framgångsrik i rollen som inköpsassistent ser vi att du är en driven person som arbetar noggrant och strukturerat. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ha kontakt med både interna och externa samarbetspartners. Vidare kan du snabbt sätta dig in i nya arbetssituationer och hjälpa till där det finns behov. Du är stresståligt och alltid lösningsorienterad. Du har förmågan att hantera många arbetsuppgifter och tycker om att arbeta administrativt i olika system.
Övrig information:
Start: 21 augusti
Plats: Stockholm, Sollentuna
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund