OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund Mitsubishi är ett marknadsledande företag inom tillverkning och försäljning av elektroniska produkter och system för en mängd olika användningsområden och tillämpningar. Med innovationer och banbrytande teknik bidrar de till samhällets utveckling och förenklad vardagstillvaro världen över. Organisationen har en mängd filialer i Europa och från kontoret i Sverige marknadsför och säljer man klimatprodukter på marknaden som utgörs av både Norden och Baltikum.
Mitsubishis varumärke kännetecknas av nyskapande produkter av hög kvalité med lång livslängd. De befinner sig i en stark tillväxtfas i Sverige och vill nu förstärka sitt team med en inköpsassistent. Som inköpsassistent assisterar du inköpsteamet med diverse administrativa sysslor.
Blir du nyfiken på rollen? Då tycker vi att du skall söka! Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående och det finns mycket mer att berätta om både Mitsubishi, rollen, och att vara konsult hos oss på Andara.
Arbetsuppgifter
I rollen som Inköpsassistent kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom inköp, logistik och leverans.
Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter som Inköpsgruppen har:
- Inköp av produkter och reservdelar från fabriker och externa leverantörer
- Leveransbevakning och säkerställa hemtagning av produkter och reservdelar
- Register- och materielunderhåll
- Kontroll av fakturor mot beställningar för att identifiera prisavvikelser
- Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter inom avdelningen
Mitsubishi arbetar i affärssystemet SAP.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en fena på administrativt arbete och har mycket god datavana. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift och det är en merit för rollen om du har utbildning inom inköp eller om du har arbetat i affärssystemet SAP.
Det här tror vi är bra egenskaper:
Vi söker dig som är serviceinriktad och tycker om att jobba administrativt. Du är både stresstålig och lösningsorienterad. Vidare beskriver du dig själv som en målmedveten ”doer” som både har driv och är kommunikativ. Rollen kräver att du är strukturerad, trivs med delvis repetitiva arbetsuppgifter och har god förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Slutligen sätter du dig även snabbt in i nya arbetssituationer och hjälper gärna till dina kollegor där det finns behov.
Mer om tjänsten:
-
Tillsättning: Omgående
-
Omfattning: Heltid
-
Placering: Kontoret ligger i fina lokaler i Häggvik i Sollentuna.
-
Uppdragstyp: Konsultuppdrag till mars 2024
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.Pereira@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan.
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!
Varför jobba på Andara Professionals?
Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!